W Assassin's Creed Shadows powróci zaginiona od 9 lat mechanika zabójstw
Ostatnio widziana w Syndicate.
Mechanika podwójnych zabójstw wraca do serii Assassin's Creed po 9 latach nieobecności. Ubisoft potwierdził że główna bohaterka będzie mogła eliminować dwóch przeciwników jednocześnie, choć nie wiemy jeszcze, w jak bardzo efektowny sposób.
Potwierdzenie znajdziemy w najnowszym blogu deweloperskim, w którym Ubisoft skupił się na systemach skradania i skrytobójstwa, w które wyposażono Naoe. „W zależności od używanej broni, może ona zabijać wrogów na unikalne sposoby, a także wykonywać podwójne zabójstwa za pomocą ukrytego ostrza i tanto” - czytamy we wstępie.
Czy do wykonania podwójnej egzekucji wystarczyć będzie samo ukryte ostrze, czy może w drugiej ręce trzeba będzie trzymać wspomniane tanto? Tego nie wiemy. Sensownie będzie jednak założyć, że Ubisoft rozwinie pomysły ze starszych odsłon, w których zabójstwa mogliśmy wykonywać zarówno z powietrza, jak i z biegu.
To dobra okazja na krótką lekcję historii. Podwójne zabójstwo zadebiutowało w Assassin's Creed 2 jako jedno z fabularnych wzmocnień ukrytego ostrza. W Brotherhood powróciło jako opcjonalne ulepszenie, a w kolejnych odsłonach było już standardem.
Szczyt efektowności podwójnych zabójstw przypadł na Unity z 2014 roku - Arno potrafił eliminować kilku wrogów wykonując przy tym widowiskowe wślizgi, przewroty i przeskoki. Sztuczka zawitała także do wydanego rok później Syndicate, a następnie... przepadła. Bardziej RPG-owe odsłony serii - zaczynając od Origins - mocno ograniczyły możliwość zabijania wrogów ostrzem, a na podwójne zabójstwa nie pozwalały w ogóle.
Mechaniki zabrakło również w zeszłorocznym Assassin's Creed Mirage. Jej namiastkę mogliśmy znaleźć jedynie Assassin's Creed Nexus VR, które pozwalało niejako „kolejkować” zabójstwa, jeśli przeciwnicy stali wystarczająco blisko. Oficjalnie jednak sztuczka powróci dopiero po 9 latach, właśnie w Shadows.
Assassin's Creed Shadows zadebiutuje 15 listopada na PC i konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S.