Skip to main content

W Assassin's Creed Shadows zbudujemy bazę prawie jak w Simsach. Wyciek pokazał nowość w serii

Dla fanów projektowania przestrzeni.

Nowy materiał z serii „deweloperskich dzienników” pozwala przyjrzeć się bliżej mechanice budowy kryjówki w Assassin's Creed Shadows. Wygląda na to, że nowość w serii będzie przypominała nieco zabawę w „symulator życia” na wzór The Sims.

Wspomniany materiał mogliśmy przez chwilę znaleźć na stronie IGN China. Najwyraźniej jednak ktoś się pospieszył z publikacją, ponieważ nagranie zniknęło i na ten moment jest dostępne jedynie poprzez nieoficjalne źródła.

Deweloperzy z Ubisoftu opowiedzieli m.in. o zaawansowanym systemie pogody, zależnym od pór roku, a także pokazali nieco kulisów z sesji nagrań motion capture z udziałem aktorki odgrywającej rolę Naoe. Najciekawszy fragment zaczyna się jednak w 3:55 minucie, gdy jeden z projektantów rozwija temat budowy własnej bazy.

- W Shadows dajemy ci fragment ziemi oraz możliwość zbudowania własnej kryjówki, w sposób jaki tylko chcesz - opowiada deweloper. Fragment nie jest szczególnie długi, ale ujawnia opcje przenoszenie i obracania budynków, budowania ścieżek i ozdabiania okolicy różnymi drobiazgami. Całość zbudowano na bazie siatki zbudowanej z małych kratek.

Oczywiście assassyńskie kryjówki to dla serii żadna nowość, jednak w Shadows po raz pierwszy dostaniemy możliwość urządzenia przestrzenii po swojemu. W poprzednich odsłonach otrzymywaliśmy po prostu gotowe miasto, które mogliśmy rozbudowywać o przydatne budynki, jak sklepy czy warsztaty rzemieślników.

Pytanie tylko, czy ozdabianie będzie darmowe.

Zapewne wkrótce Ubisoft opublikuje materiał oficjalnie, a być może nawet i napiszę coś więcej o budowaniu kryjówki na oficjalnym blogu gry. Premiera Assassin's Creed Shadows na PC, PS5 i Xbox Series X/S już 15 listopada, więc czasu zbyt dużo nie dostało. Wedle niedawnych zapewnień twórców, gra ma być połączeniem szacunku do japońskiej kultury z artystyczną swobodą.

Zobacz także