Skip to main content

W chińskich sklepach zaczyna ponoć brakować PS5. Wszystko przez premierę Black Myth Wukong

Ludzie również masowo zamawiają gamingowe komputery.

O ile w szeroko rozumianych krajach zachodu Black Myth: Wukong zebrał opinię po prostu wyjątkowo udanej gry action-RPG, tak w Chinach produkcja najwyraźniej tytuł stał się prawdziwym popkulturowym fenomenem. Jak raportują eksperci od tamtejszego rynku, od momentu premiery gry w sklepach zaczyna brakować konsol PS5 oraz części komputerowych.

Według informacji Daniela Camilo - korespondenta portalu GameIndustryBiz w Chinach - sprzedawcy z największej na świecie giełdy komputerowej Huaqiangbei w mieście Shenzhen w zasadzie wyprzedali cały posiadany zapas konsol. „Po premierze Black Myth: Wukong ludzie wyczyścili nasze magazyny do cna. W całym północnym Huaqiang nie znajdziesz już PS5, a jeśli już to za taką cenę, że zapewne nie będzie cię stać” - przekazał właściciel jednego ze stoisk na giełdzie.

Zwykle standardowa cena podstawowego zestawu PS5 wynosiła na chińskim rynku ok. dwa tysiące juanów, czyli nieco ponad 1070 złotych. Obecnie z powodu wysokiego zapotrzebowania na sprzęt koszt zakupu sprzętu wynosi od 3 do 4 tys. juanów (ok. 1600 zł - 2140 zł). Wiele internetowych sklepów komputerowych dodało do oferty modele pecetów skonfigurowane specjalnie pod uruchomienie tej konkretnej gry. Ceny takich zestawów wahają się od 5 tys. do 10 tys. juanów (ok. 2670 zł - 5350 zł).

Co ciekawe raporty mówią, że na fali popularności gry nawet osoby zwykle nieinteresujące się grami starają się kupić konsolę lub komputer gamingowy. Zapewne z myślą o takich klientach jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się oferty zestawów zawierających grę i komputer o odpowiedniej specyfikacji.

Przypomnijmy, że Black Myth: Wukong może się poszczycić mianem drugiej największej premiery w historii Steama. W szczytowym momencie produkcja przyciągnęła przed ekrany 2,4 miliona jednoczesnych graczy (z czego lwią część stanowią gracze z Chin), ustępując pod tym względem tylko PUBG: Battlegrounds z rekordem wynoszącym 3,5 miliona jednoczesnych graczy. Tytuł pokonał pod tym względem m.in. Palworld, Cyberpunka 2077 czy Elden Ring.

Zobacz także