W cztery miesiące sprzedano 250 tysięcy egzemplarzy The Long Dark
Sukces gry niezależnej z Early Access.
Symulator przetrwania w niesprzyjających warunkach - The Long Dark - ukazał się w programie Early Access na Steamie we wrześniu ubiegłego roku, ale już teraz może pochwalić się imponującą liczbą ponad 250 tysięcy sprzedanych egzemplarzy.
Niezależne studio Hinterland opublikowało wczoraj infografikę, gdzie ujawniono także kilka innych faktów na temat produkcji: gra doczekała się już 20 aktualizacji, dostępny obszar obejmuje 10 kilometrów kwadratowych, a tylko 24 procent graczy zdołało przeżyć piąty dzień.
„Naszym celem w The Long Dark było stworzenie nieco innych wrażeń: artystycznej gry typu survival. Byliśmy przygotowani na to, że produkcja będzie niszowa” - wyjaśnia dyrektor kreatywny Raphael Van Lierop w informacji prasowej.
„Wspaniale jest wiedzieć, że ćwierć miliona osób przyjęło naszą wizję, nawet na tak wczesnym etapie. Dopiero zaczynamy.”
W planach jest już kolejna aktualizacja, która pod koniec tego miesiąca powiększy dostępny obszar do 19 kilometrów kwadratowych.
Pełna wersja The Long Dark będzie opowieścią o amerykańskim pilocie, którego samolot rozbija się na mroźnym bezludziu, gdzieś w północnej Kanadzie. Wypadek następuje po tajemniczej, geomagnetycznej katastrofie. Wczesne wydanie gry oferuje pozbawiony wątku fabularnego i postaci pobocznych tryb „Sandbox”.