W Horizon Forbidden West: Burning Shores zwiedzimy nawet chmury
Moc PS5 na nowych screenach.
Sony opublikowało porcję nowych ujęć z Horizon Forbidden West: Burning Shores. Twórcy zamierzają w pełni wykorzystać potencjał PlayStation 5, pozwalając graczom na podniebną eksploracje między chmurami.
W porównaniu do pierwszej odsłony serii, najnowsza produkcja studia Guerrilla Games wzbogaciła rozgrywkę o latające wierzchowce. Aby zmaksymalizować wrażenia płynące ze swobodnego latania, postanowiono jeszcze bardziej podkręcić warstwę graficzną. Jak czytamy we wpisie na blogu PlayStation, „technologia wolumetrycznych chmur utworzy na niebie tunele, jaskinie i inne niespodzianki, które znacznie urozmaicą podróż”.
„Zależało nam na tym, aby to doświadczenie było zabawne i ekscytujące samo w sobie poza główną fabułą. Chmury to nie tylko wciągająca sceneria, ale także lokacja, którą można swobodnie eksplorować” - wyjaśniał Andrew Schneider, projektant efektów specjalnych.
„Najlepsze jest to, że cały system składa się z wielu elementów, doświadczenia mogą być więc różne. Wraz z upływem dnia zmienia się jakość i kierunek światła, ujawniając pewne niespodzianki, które wpłyną na klimat podróży. Nie chcę nic zdradzać, ale mam nadzieje że nie boicie się błyskawic” - dodał żartobliwie.
Wydanie gry wyłącznie na konsole PlayStation 5 wydaje się więc coraz bardziej uzasadnione. Ciężko sobie wyobrazić, by starsza generacja miała udźwignąć ambitne plany studia. Twórcy sami przyznali, że wygenerowanie większości lokacji wymaga ogromnej mocy obliczeniowej, zwłaszcza gdy przelatujemy wysoko nad zagęszczonymi terenami.
Przypomnijmy, że dodatek Burning Shores zadebiutuje 19 kwietnia. Tym razem akcję przeniesiono do zrujnowanej Kalifornii, którą zalewają strumienie lawy. To właśnie trudne warunki na ziemi sprawią, że dużą rolę w opowieści odegra przemieszczanie się na latającym wierzchowcu.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.