W horrorze Alien: Isolation gracze „nigdy nie poczują się bezpiecznie”
Creative Assembly chce sprawić, by obcy ponownie stał się przerażający.
Projektanci Alien: Isolation opublikowali nowy materiał wideo, w którym opowiadają o kreowaniu atmosfery napięcia i stałego niebezpieczeństwa w horrorze z ksenomorfem w roli głównej.
- W pierwszym filmie „Obcy” bohaterowie spotykają tę przerażającą istotę. Atmosferę takiego spotkania postanowiliśmy oddać w naszej grze - wyjaśnił Al Hope, dyrektor kreatywny projektu. - Chcieliśmy sprawić, by obcy na nowo stał się straszny.
Twórcy podkreślają, że zachowaniem przeciwnika nie będą kierowały żadne skrypty, kosmita będzie dynamicznie dostosowywał się do poczynań i decyzji graczy.
- Obcy przestaje być straszny, jeżeli odbiorca szybko rozpozna i zapamięta schematy rządzące jego działaniami - zaznaczył deweloper Gary Napper.
Creative Assembly dokłada wszelkich starań, by gracze byli stale zaniepokojeni i za wszelką cenę unikali spotkań z polującym na główną bohaterką - Amandę Ripley - ksenomorfem.
- Musisz trzymać się z daleka - zauważył Hope. - Obcy cały czas cię szuka, jest inteligentny, nieprzewidywalny i niebezpieczny. Nawet jeżeli znajdziesz broń, będziesz się zastanawiał: „Jeżeli wystrzelę, czy on to usłyszy…?”.
- To gra, w której nigdy nie poczujesz się bezpiecznie - podsumował projektant.
Alien: Isolation zadebiutuje przed końcem roku, trafi na PC, PS3, PS4, Xbox One i Xboksa 360.