W kolejnej grze twórców Dooma będą pojazdy. Czy to Rage 3?
Ale nie wiadomo, czy będzie można nimi kierować.
Wprawne oczy internautów wyłapały wśród ofert pracy w id Software ogłoszenie, które sugeruje, że w następnej produkcji tego studia pojawia się pojazdy. Niestety jest zbyt wcześnie, by mówić o konkretach.
Na stronie poświęconej ofertom pracy w ZeniMax pojawiło się ogłoszenie dotyczące posady starszego projektanta broni i rekwizytów w id Software, czyli studiu odpowiedzialnym między innymi za Doom Eternal. Wymagania stawiane przed kandydatami są raczej standardowe dla studia tego kalibru, jednak uwagę przykuwa drobny szczegół w opisie obowiązków przyszłego pracownika.
„id Software poszukuje starszego projektanta broni i rekwizytów, który dołączy do naszego zespołu w tworzeniu gier z segmentu AAA. Osoba na tym stanowisku zajmie ważną pozycję w naszym zespole i pomoże tworzyć oraz ustanawiać wizualne standardy dla całej branży, tworząc broń, pojazdy i rekwizyty z najwyższej półki” - czytamy w ofercie pracy.
Od kandydatów wymagane jest między innymi „solidne doświadczenie w tworzeniu broni, rekwizytów oraz pojazdów”, co jasno daje do zrozumienia, że w kolejnym projekcie opracowywanym przez id Software nie tylko postrzelamy, ale też zobaczymy pojazdy w jakiejś formie. Łatwo dojść do konkluzji, że chodzi o jazdę pojazdami, w czym studio ma zresztą pewne doświadczenie, jednak lepiej nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków.
O ile pierwsze, co przychodzi na myśl to kontynuacja serii Rage lub coś o podobnym modelu rozgrywki, o tyle ogłoszenie dotyczy przede wszystkim stanowiska dla osoby zajmującej się modelowaniem i teksturowaniem różnych trójwymiarowych obiektów. Równie dobrze może więc chodzić o statyczne modele, jak choćby wraki aut stojące przy drogach czy krókie sekcje w innego typu maszynach - jak w kampanii Quake 4.
Jedyne, co pozwala wierzyć w pojawienie się pojazdów, którymi dane nam będzie pokierować, to wyraźne wyszczególnienie tego typu obiektów w treści ogłoszenia - gdyby chodziło wyłącznie o statyczne modele, wystarczyłoby napisać o „rekwizytach” bez podkreślania pojazdów. Na tym etapie trudno jednak nawet w przybliżeniu określić, jakie są szanse na Rage 3 lub inną produkcję zawierającą elementy jazdy po otwartych, lub półotwartych lokacjach.