W naprawieniu Cyberpunk 2077 pomogło... Diablo 2
A konkretnie system umiejętności.
W przywróceniu Cyberpunk 2077 do życia trzy lata po premierze pomógł m.in. nowy system rozwoju postaci, zawarty w ogromnej aktualizacji 2.0. Jak się okazuje, w pracy CD Projekt Red inspirował się kilkoma innymi tytułami, w tym choćby Diablo 2.
Przebieg tworzenia odświeżonych drzewek rozwoju opisał bliżej Karol Matyasik - główny projektant gameplayu - w rozmowie z serwisem PCGamer. Umiejętności i bonusy trzeba było odpowiednio dopasować do nowych mechanik i balansu rozgrywki, deweloperzy z CD Projekt Red postanowili więc skorzystać z doświadczeń innych produkcji, nawet i tych mniej „erpegowych”.
„Po tym, jak przedyskutowaliśmy, jakie ulepszenia dotyczące perków chcemy wprowadzić w aktualizacji 2.0, zespół przeanalizował systemy progresji w różnych grach, w tym Dying Light, Borderlands, a nawet Docie 2” - wyjaśnił Matyasik.
„Jeśli jednak chodzi o samą strukturę umiejętności w patchu 2.0, to myślę, że staroszkolny model drzewek z Diablo 2, z wyraźnymi ścieżkami i stopniowo coraz potężniejszymi (i zabawniejszymi!) umiejętnościami, był tym, do czego najczęściej odnosiliśmy się w naszych dyskusjach” - czytamy dalej.
Inspiracja każdą z wymienionych produkcji okazała się ostatecznie strzałem z dziesiątkę, a patch 2.0 wprowadził do Cyberpunka wyczekiwany powiew świeżości. Umiejętności w końcu zaczęły mieć realny wpływ na rozgrywkę, a proste bonusy do statystyk zostały przeniesione do kompletnie oddzielnej zakładki „zdolności”.
„Jeśli chodzi o indywidualne perki, zawsze chcieliśmy pozwolić graczom odgrywać konkretną rolę dzięki umiejętnościom, tworząc m.in. archetypy silnego solo lub cyberninjy” - wyjaśnia dalej projektant. Co ciekawe, Matyasik dodał także, że przydatnym odnośnikiem w projektowaniu umiejętności była seria Doom, a konkretnie jej dynamiczny i brutalny system walki.
Na koniec warto przypomnieć, że aktualizacja 2.0 była ostatnim tak dużym zestawem nowości do Cyberpunk 2077. CD Projekt Red przerzuciło już większość sił na produkcję sequela, ale tytuł wciąż otrzymuje pomniejsze łatki, naprawiające błędy i problemy z wydajnością.