W Assassin's Creed miał być tryb kooperacji
„Plany były ambitne, ale ostatecznie okazały się bezsensowne i niemożliwe do realizacji.”
Ubisoft pracując nad pierwszą częścią częścią Assassin's Creed planował zaimplementować w kampanii dla jednego gracza tryb kooperacji - ujawnił Philippe Bergeron, projektant misji w Assassin's Creed 3, w rozmowie z dziennikarzami Official Xbox Magazine.
- To było coś naprawdę wielkiego, jedno z najważniejszych i pierwszych założeń - wspomina Bergeron. - Jednak ostatecznie kooperacja nie znalazła się w grze. Dlaczego? Po pierwsze, ciężko było zmusić silnik, aby wspierał takie rozwiązanie. Po drugie, gdy okazało się, że cała historia będzie się kręcić wokół Animusa i przeżywania wspomnień, po prostu straciło to sens. Wielu graczy we wspomnieniach jednej osoby? Według nas nie dało się tego logicznie pogodzić - tłumaczy.
- Plany były ambitne, ale ostatecznie okazały się bezsensowne i niemożliwe do realizacji. Pomysł powędrował do kosza - podsumował w skrócie temat Bergeron.
Assassin's Creed ukazał się w 2007 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Żadna z kolejnych części nie powróciła do pomysłu wprowadzenia kooperacji w trybie dla jednego gracza.
Zobacz także: Assassin's Creed 3 - Poradnik