W PUBG na Xbox One odkryto ślady wersji PC, w tym menu opcji
Na konsoli działa też klawiatura.
Już pierwsze wrażenia Digital Foundry potwierdzają, że konwersja PUBG na Xbox One nie jest do końca dopracowana. Aby otrzymać kolejne dowody na taki stan rzeczy, wystarczy podłączyć do konsoli klawiaturę.
Gracze odkryli, że podpięcie klawiatury do portu USB pozwala wykonać kilka czynności. Po pierwsze, wciśnięcie „O” przywołuje listę opcji graficznych rodem z wydania PC.
Nie możemy niestety nic zmieniać i widzimy tylko górną połowę ekranu, ale dowiadujemy się dzięki temu, że PlayerUnknown's Battlegrounds na standardowym Xbox One to po prostu rozdzielczość 1080p i bardzo niskie ustawienia, podczas gdy Xbox One X to 4K oraz średnie detale.
Dokładniejsze testy Digital Foundry wskazują jednak, że takie bezpośrednie porównania z komputerami osobistymi nie są do końca wiarygodne, co pokazuje poniższa galeria porównawcza.
Zobacz: PlayerUnknown's Battlegrounds - poradnik i najlepsze porady
Postawienie na pełną, natywną wartość 3840 × 2160 - bez żadnej formy skalowania - może po części wyjaśniać, skąd nagłe spadki wydajności, nawet w okolice 20 klatek na sekundę.
Co interesujące, na liście widać ustawienie jasności obrazu. Brak tej opcji w wersji Xbox One jest jednym z krytykowanych elementów, obok nieobecności serwerów z perspektywą FPP oraz czatu głosowego.
Podpięcie klawiatury do Xbox One pozwala także włączyć mapę, przemieszczać się za pomocą klawiszów WSAD i wychylać za pośrednictwem Q oraz E. Nie można jednak strzelać czy celować, ponieważ mysz nie otrzymała podobnego wsparcia.
Wszystko to wydaje się potwierdzać, że przed twórcami konwersji PUBG na Xbox One jeszcze sporo pracy, zwłaszcza w kwestii optymalizacji i szlifowania szczegółów. Warto pamiętać, że gra pozostaje dostępna w programie Preview dla wczesnych wersji gier, gdzie takie błędy można - chyba - łatwiej zrozumieć.