W Spider-Man 2 upadek może zaboleć. Ujawniono tryb dla fanów realizmu
Latanie na własne ryzyko.
Seria Marvel's Spider-Man to raczej ostatnie, co przychodzi do głowy, gdy myślimy o grach stawiających na realizm. Insomniac Games postanowiło przełamać ten schemat, dodając do Spider-Man 2 obrażenia od upadku z wysokości.
To całkiem znacząca zmiana, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że protagonista z „jedynki” - oraz dodatku Miles Morales - był praktycznie niezniszczalny. Niezależnie od wysokości oraz prędkości, z jaką Spider-Man zbliżał się do ziemi, upadek zawsze kończył się efektownym fikołkiem, niwelującym wszelkie obrażenia.
W drugiej części będzie już nieco trudniej - ujawnił Doug Sheahan, starszy programista w Insomniac Games. „Coraz częściej zauważamy, że gracze chcą mieć możliwość dostosowania swojego stylu gry. Dla tych osób dodaliśmy opcję włączenia obrażeń od upadku” - mówił deweloper w rozmowie z serwisem IGN. Fall damage ma być domyślnie wyłączony, ale najwyraźniej nic nie stoi na przeszkodzie, by połamać bohaterom kilka kości.
Nie wiadomo niestety, o jak znaczącym utrudnieniu mowa. Czy upadek z kilkuset metrów poskutkuje śmiercią bohatera? A może za zbyt szybkie zbliżenie twarzy „pająka” do ziemi zapłacimy zaledwie kilkoma punktami życia? Więcej dowiemy się zapewne już po premierze, którą zaplanowano na 20 października obecnego roku.
Na koniec przypomnijmy, że Marvel's Spider-Man 2 zmierza wyłącznie na konsole PlayStation 5. W grze nie zabraknie innych, nie mniej pomysłowych mechanik, jak np. możliwości napotkania innego superbohatera podczas eksploracji miasta. Otrzymamy także dwa razy większą mapę od tej z „jedynki”, szybką podróż oraz opcję przełączania się między dwoma protagonistami. Preordery można już zamawiać poprzez stronę PlayStation Store.