W Star Wars Jedi: Ocalały upiększymy nie tylko miecz. Jest nowy gameplay
Cal Kestis zapuścił wąsy.
Zagraniczni dziennikarze mieli już okazję sprawdzić nadchodzące Star Wars Jedi: Ocalały. Nowe materiały z rozgrywki potwierdzają, że mamy do czynienia z solidnym rozwinięciem „jedynki”. Twórcy postawili na rozbudowę pseudo-otwartego świata i dodanie sporej liczby nowych mechanik.
Większość przedpremierowych wrażeń można podsumować krótkim zdaniem: Ocalały zapowiada się na udany sequel, który w oczywisty sposób czerpie z rozwiązań pierwszej części, jednocześnie wzbogacając rozgrywkę o typowe dla RPG-ów elementy.
W oczy rzuca się przede wszystkim całkiem rozbudowany system personalizacji bohatera. Cal Kestis może wybierać z szerokiego wachlarza mieczy świetlnych, strojów, fryzur i stylów zarostu. To miła odmiana dla graczy znudzonych niezmienną aparycją młodego padawana.
Co równie istotne, główny bohater uniknie klątwy sequeli i zachowa większość umiejętności poznanych w Upadłym Zakonie. „Chcieliśmy, by zdolności z pierwszej części zostały w Ocalałym, co nie było łatwe. Musieliśmy przez to wzmocnić przeciwników, by wciąż byli zagrożeniem” - mówił reżyser Jason de Heras w rozmowie z serwisem GamesRadar+.
Oczywiście w materiałach znalazło się też sporo rzeczy, o których wiedzieliśmy już od dłuższego czasu. Tytuł zaoferuje większy świat z kilkoma różnymi planetami oraz rozbudowany system walki oparty na postawach bojowych. Nie zabraknie też usprawnionej mechaniki poruszania się: dodano choćby linkę z hakiem i opcję oswajania wierzchowców.
Przypomnijmy, że Star Wars Jedi: Ocalały znajduje się na ostatniej prostej do premiery. Produkcja od Respawn Studios ukaże się 28 kwietnia na PC, a także konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S. Możliwe, że w przyszłości doczekamy się i trzeciej odsłony serii. Jeden z reżyserów zasugerował niedawno, że Cal Kestis zasługuje na własną trylogię.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.