W Street Fighter 5 pojawią się opcjonalne reklamy na strojach postaci i arenach
Pozwolą zdobyć dodatkową wirtualną walutę.
Przedstawiciele firmy Capcom poinformowali, że 11 grudnia do bijatyki Street Fighter 5 wprowadzą system opcjonalnych reklam, które podczas rozgrywki wyświetlą się na różnych obiektach.
Grafiki promujące stroje, paczki czy organizowane przez wydawcę turnieje esportowe pojawią się na kostiumach postaci, arenach i ekranie wczytywania (podobno bez wpływu na czas ładowania). Jako przykład pokazano ilustracje na rękawicach Ryu i Balroga.
Reklamy będzie można wyłączyć w ustawieniach. Capcom jednak podkreśla, że osoby z aktywnym systemem otrzymają dodatkową ilość wirtualnej gotówki, którą następnie można przeznaczyć między innymi na zakup alternatywnych ubrań.
Nie wszyscy są zadowoleni z pomysłu twórców. Jeden z użytkowników forum Reddit twierdzi, że nie powinno się umieszczać materiałów sponsorowanych w grach sprzedawanych za pełną cenę, oferując w zamian bonus do waluty, której tempo gromadzenia wcześniej zmniejszono.
Internauta obawia się także, że w przyszłości pojawią się nie tylko reklamy związane z Capcomem, ale również partnerami firmy. Zwraca również uwagę, że grafiki promocyjne negatywnie wpłyną na klimat bijatyki i stopień immersji.
Inny użytkownik Reddita przypomina jednak, że w produkcji pojawi się możliwość wyłączenia treści sponsorowanych. Dopóki więc nie będą obowiązkowe, nie powinny stanowić znacznego problemu.