Skip to main content

W The Last of Us 2 każdej postaci bije serce

Autentyczne tętno.

Twórcy The Last of Us 2 ujawnili, że na potrzeby gry opracowali system, który wiernie odwzoruje bicie serca Ellie oraz wszystkich pozostałych napotykanych postaci - także potworów i psów.

Mechanizm nie wpłynie na bezpośrednią rozgrywkę, ale w rozmowie z serwisem Polygon współreżyser projektu - Anthony Newman - przekonuje, że przełoży się na warstwę audio. Okazuje się, że po wysiłku bohaterki, usłyszymy, jak zmienia się oddech dziewczyny.

Zmierzymy się z wieloma mutantami

- Ellie posiada tętno, które może rosnąć i spadać. Wzrasta, kiedy biega, walczy wręcz, otrzymuje obrażenia i gdy zauważy przeciwników. Zmiana pulsu modyfikuje dźwięki związane z oddychaniem - tłumaczy deweloper.

Każda działanie wpłynie więc na odgłosy wydawane przez główną bohaterkę, urealniając przedstawiane wydarzenia. Warto zaznaczyć, że sam system odpowiedzialny jest również za bicie serca wrogów, w tym zainfekowanych.

Zobacz na YouTube

Zobacz: The Last of Us 2 - premiera i najważniejsze informacje

- To niesamowite, ponieważ zabawa w kotka i myszkę z potworami stała się lepsza, dzięki temu, że mogłem zrozumieć zachowanie mutantów po generowanym hałasie. U ludzi kwestie dotyczące biegania i oddechu działają podobnie - wyjaśnia Newman.

The Last of Us 2 zadebiutuje 21 lutego 2020 roku na PS4. Akcję gry osadzono 5 lat po wydarzeniach z pierwszej części, a gracze tym razem wcielą się w Ellie. Twórcy stawiają na realizm w kwestii przedstawienia brutalności w walce - chcą, byśmy poczuli dyskomfort.

Źródło: Polygon

Następnie: Cyberpunk 2077 - prezentacja figurki z edycji kolekcjonerskiej w nowym materiale

Zobacz także