Walka w Indiana Jones i Wielki Krąg jest dość nietypowa. Twórcy wyjaśniają szczegóły
Jest też nowy zwiastun.
Chociaż studio MachineGames zasłynęło przede wszystkim staroszkolnymi strzelankami z serii Wolfenstein, to ich najnowsza produkcja - Indiana Jones i Wielki Krąg - będzie zgoła odmienną produkcją. Tytuł nadal korzysta z kamery z pierwszej osoby, ale gameplay jest zupełnie inny, stawiając przede wszystkim na skradanie oraz walkę wręcz. Z tego powodu starcia z przeciwnikami mogą się wydawać nieco chaotyczne, ale taki był plan.
Chociaż w trakcie gry Indy jak najbardziej będzie miał dostęp do swojego rewolweru, to twórcy specjalnie przemyśleli rozgrywkę w taki sposób, aby była to ostatnia broń, po jaką sięgnie gracz. Zamiast tego gracz powinien bardziej polegać na pięściach protagonisty, biczu oraz znajdywanych stosunkowo łatwo przedmiotach codziennego użytku, których można użyć jako improwizowaną broń. Reżyser gry Jens Andersson uważa, że przez to starcia będą zabawnie chaotyczne.
„Indy nigdy nie używa swojego rewolweru jako pierwszej czy nawet drugiej opcji i chcieliśmy ten aspekt przenieść do gry” - tłumaczy deweloper w wywiadzie z portalem Game Rant. „Woli walkę na pięści, chociaż nie jest w tym mistrzem, tak więc walka wręcz w grze staje się intencjonalnie chaotyczna, kiedy musisz używać w niej wszystkiego, co tylko wpadnie ci w ręce”.
Co więcej, deweloperzy nawet do systemu walki chcieli dodać nieco sztandarowego humoru marki. O ile w walce przede wszystkim najlepiej sprawdzą się ciężkie przedmioty jak młotki, klucze nastawne czy policyjne pałki, to w grze znajdziemy także sporo nietypowych przedmiotów do użycia jako broni. Wrogów możemy pokonać, np. bijąc ich patelnią, gitarą czy packą na muchy.
„Chcieliśmy dodać do walki nieco humoru, przecież w końcu to Indiana Jones! Po wszystkich poziomach porozrzucaliśmy mnóstwo zabawnych i egzotycznych przedmiotów, których możesz użyć w walce albo podczas skradania się. Chociaż łopata czy młotek będą najbardziej efektywne, to ciężko jest oprzeć się podniesieniu banjo czy łapki na muchy i wypróbowania ich na pobliskim przeciwniku” - dodaje Anderson.
Przypomnijmy, że Indiana Jones i wielki krąg zadebiutuje już w przyszłym tygodniu, a dokładniej 9 grudnia, na konsolach Xbox Series X/S oraz PC. Z tej okazji wydawca gry Bethesda Softworks wypuścił nowy zwiastun, dzięki któremu poznamy urywki fabuły, jak również zobaczymy najbardziej ekscytujące fragmenty gameplayu - w tym wspomnianą chaotyczną walkę. Trailer można obejrzeć poniżej.