Walka w turach i zarządzanie dynastiami w materiale z Massive Chalice
Prawie pół godziny rozgrywki ze strategii od Double Fine.
Przedstawiciele Double Fine opublikowali nowy materiał wideo, w którym zaprezentowano niemal pół godziny rozgrywki z gry Massive Chalice.
To strategia z turowym systemem walki. Gracze wcielają się we władcę królestwa, kierują jednostkami na polu bitwy i zarządzają różnymi dynastiami obsadzając rycerzy w poszczególnych zamkach i aranżując małżeństwa. Muszą też odpierać ataki tajemniczej armii potworów, które pojawiają się w państwie.
Istotnym elementem będzie dbanie o rekrutację nowych wojowników. Po zakończeniu tury na mapie świata, czas zacznie upływać bardzo szybko - do następnej tury minie nawet kilkanaście lat. Użytkownik musi więc dbać, by najważniejsi rycerze doczekali się potomstwa, które w przyszłości zastąpi rodziców w boju.
Deweloperzy nie ukrywają, że potyczki przypominają nieco te z XCOM: Enemy Unknown od studia Firaxis. Każda jednostka może wykonać podczas tury dwie akcje. Twórcy zaprojektowali kilka klas wojowników dysponujących zróżnicowanym uzbrojeniem - wzorowanym na średniowiecznym - i umiejętnościami.
Double Fine to studio odpowiedzialne między innymi za Psychonauts, Brutal Legend, Broken Age, czy Costume Quest. W ubiegłym roku twórcy zebrali ponad 1,2 mln dol. w serwisie Kickstarter w trakcie zbiórki funduszy na Massive Chalice.
Gra zadebiutuje przed końcem roku na PC.