Warcraft 3 - ataki i pancerze: typy, rodzaje, skuteczność
Jak dobrać broń do przeciwnika.
Ważną w rolę w trakcie rozgrywki w Warcraft 3: Reforged odgrywają parametry ataku i obrony poszczególnych jednostek. Chodzi mianowicie o zadawane przez nie obrażenia oraz możliwości defensywne, czyli pancerz.
W skrócie - im więcej obrażeń (1) zadaje dany oddział, tym szybciej będzie pozbawić przeciwnika życia. Analogicznie bywa z pancerzami (2) - im wyższy jest jego poziom, tym większa ilość przyjętych obrażeń będzie redukowana.
Przykładowo jeśli atakujący zadaje obrażenia 10, a broniący się posiada pancerz na poziomie 0, to otrzyma 10 punktów obrażeń. Jeżeli jednak broniący się posiada pancerz na poziomie 3, to otrzyma tylko 7 punktów obrażeń.
Oczywiście przytoczony przykład jest uproszczony i ma jedynie pokazać zasadę działania ataków i pancerzy. W Warcraft 3 ważna jest bowiem nie tylko siła ataku oraz wytrzymałość pancerza, ale także ich rodzaje. Istnieje wiele różnych typów ataków i pancerzy, a zależności między nimi są złożone. Ich poznanie pozwoli jednak w pełni wykorzystać potencjał naszej armii.
Poniżej przedstawiamy rodzaje ataków i pancerzy wraz z zaznaczeniem ich plusów i wad. Warto dodać, że informacje na temat poszczególnych rodzajów ataków i pancerzy (3) znajdziesz w okienku (4), które pojawia się po najechaniu na odpowiednią ikonę.
Poniżej przedstawiamy rodzaje ataków i pancerzy, które pojawiają się w trakcie rozgrywki w Warcraft 3.
Ataki: normalny (1), przebijający (2), magiczny (3), oblężniczy (4), bohaterski (5), chaosu (6)
Pancerze: nieopancerzony (1), lekki (2), średni (3), ciężki (4), umocniony (5), bohaterski (6)
Poniżej przedstawiamy typy ataków skuteczne (powyżej 100%) i mniej efektywne (poniżej 100%) przeciwko poszczególnym rodzajom pancerza. Jeśli pancerz nie jest wymieniony, to oznacza, że atak zadaje zwykłe obrażenia (100%).
Atak normalny (głównie jednostki walczące wręcz):
- Obrażenia zwiększone przeciwko średnim pancerzom (150%).
- Obrażenia zmniejszone przeciwko umocnionym pancerzom (70%).
Atak przebijający (głównie oddziały z bronią dystansową):
- Obrażenia zwiększone przeciwko pancerzom: lekkim (200%), celom nieopancerzonym (150%).
- Obrażenia zmniejszone przeciwko pancerzom: średnim (75%), umocnionym (35%), bohaterskim (50%).
Atak magiczny (jednostki posługujące się magią):
- Obrażenia zwiększone przeciwko pancerzom: lekkim (125%), ciężkim (200%).
- Obrażenia zmniejszone przeciwko pancerzom: średnim (75%), umocnionym (35%), bohaterskim (50%).
Atak oblężniczy (przede wszystkim oddziały oblężnicze):
- Obrażenia zwiększone przeciwko pancerzom: umocnionym (150%), celom nieopancerzonym (150%).
- Obrażenia zmniejszone przeciwko pancerzom: średnim (50%), bohaterskim (50%).
Atak bohaterski (herosi):
- Obrażenia zmniejszone przeciwko pancerzom umocnionym (50%).
Atak chaosu (przede wszystkim przywołańcy):
- Normalna skuteczność (100%) przeciwko wszystkim rodzajom pancerzy.
Uwaga - oprócz powyższych można też natknąć się na czary, które zadają normalne obrażenia wszystkim typom pancerza oprócz bohaterów (70% skuteczności). Dodatkowo niektóre jednostki (np. pasterz duchów u orków) posiadają postać eteryczną, przez co są niewrażliwe na ataki fizyczne.
Powyższe zestawienie obejmuje podstawowe rodzaje ataków i pancerzy. Należy przy tym pamiętać, że oprócz nich wiele oddziałów może np. zadawać dodatkowe obrażenia związane z różnymi efektami pokroju ognia, lodu czy trucizny.
Następnie: Warcraft 3 - potwory neutralne, creeping
Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Warcraft 3 - poziom rozwoju bazy, tier