Warcraft 3 - dzień i noc, różnice, cykl dobowy
Wady i zalety różnych pór.
Podczas rozgrywki w Warcraft 3: Reforged szybko zorientujesz się, że w grze występuje cykl dobowy. Najważniejsze są w nim dwie główne pory, czyli dzień i noc, które mają wpływ na pewne aspekty gry. Poniżej zdobędziesz szczegółowe informacje na ten temat.
Wspomniany wyżej cykl dobowy łatwo określić za pomocą zegara (1) znajdującego się w centralnej części górnego menu. O danej porze doby mówią ikony słońca (dzień) oraz księżyca (noc). Dodatkową informacją są kropki umieszczone na okręgu - złote oznaczają dzień, a niebieskie noc. Jeśli okręg się nimi zapełni, to dochodzi do przesilenia i przejścia dnia w noc lub odwrotnie.
Najważniejszą zmianą między dniem i nocą jest zasięg widzenia jednostek (2). Za dnia jest ona większy niż podczas nocy, co można wykorzystać między innymi w trakcie planowania uderzenia lub przeprowadzenia zwiadu. Warto dodać, że nocne elfy mogą rozwinąć Ultrawizję, dzięki której ich pole widzenia będzie identyczne w trakcie całej doby.
Cykl dobowy odbija się też na regeneracji jednostek. Oddziały ludzi i orków odzyskują zdrowie podczas dnia, a nocnych elfów podczas nocy. Nieumarli regenerują się niezależnie od czasu, ale tylko podczas przebywania na skażonej ziemi.
Pora dnia może mieć też wpływ na niektóre czar i zdolności. Przykładowo niektóre jednostki nocnych elfów stają się podczas nocy niewidoczne dla rywali.
Następnie: Warcraft 3 - bohaterowie, herosi, werbunek, zdolności
Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Warcraft 3 - koszty produkcji