Skip to main content

Warcraft 3 - kontrolowanie jednostek, rozkazy, rodzaje ruchów

Ruch, atak, stop, patrol, utrzymanie pozycji, ostrzał obszarowy.

W trakcie rozgrywki w Warcraft 3: Reforged konieczne jest sprawne i szybkie zarządzanie oddziałami. Bez tego zwyczajnie pogubimy się na polu bitwy i nie będziemy w stanie stanąć do równej walki z przeciwnikiem. Oprócz opanowania skrótów klawiszowych warto jeszcze wiedzieć o kilku opcjach przygotowanych przez autorów.

Przede wszystkim należy pamiętać, że limit zaznaczonych jednocześnie oddziałów wynosi 12. Można je grupować (ctrl + 1, ctrl + 2 itd.) lub zaznaczać myszką. Drugi sposób wymaga wciśnięcia i przytrzymania lewego klawisza i stworzenia prostokąta, którym obejmiesz jednostki. Jeśli chcesz szybko zaznaczyć oddziały konkretnego typu, to kliknij szybko dwukrotnie na danej jednostce.

Po zaznaczeniu danego oddziału w okienku z prawej pojawi się lista rozkazów, jakie możesz mu wydać. Warto się z nimi zapoznać, ponieważ mają ważny wpływ na taktykę.

1. Ruch (klawisz „M") - rozkaz ten wydajemy automatycznie po kliknięciu w terenie lewym przyciskiem myszy. Sprawia, że jednostki kierują się w określone miejsce za wszelką cenę, bez zwracania uwagi na przeciwników. Należy z niego korzystać, jeśli jesteśmy pewni, że nie wpadniemy w pułapkę lub w przypadku ucieczki z pola bitwy.

2. Stop („S") - powoduje, że poruszające się jednostki zatrzymają się w miejscu, a w przypadku kontaktu z przeciwnikiem, zaatakują go. Rozkaz przydaje się zwłaszcza w trakcie napotkania wrogiej armii lub defensywnych umocnień. Należy tu zaznaczyć, że po zatrzymaniu armii w ten sposób, oddziały rzucą się w pogoń za uciekającymi przeciwnikami.

3. Utrzymanie pozycji („H") - sprawia, że jednostki zatrzymują się w miejscu i w ogóle się nie przemieszczają, ale nadal będą atakować przeciwnika, jeśli będzie to możliwe. Rozkaz przydaje się na przykład w przypadku oddziałów powietrznych oraz walczących na dystans. Pozwala bowiem utrzymać jednostki w ryzach. Należy jednak uważać, bo jeśli wróg zaatakuje oddział, który utrzymuje pozycję, a ten nie będzie mógł go skontrować (np. strzelec ostrzela rycerza), to poszkodowana jednostka nie podejmie żadnych kroków i będzie stać w miejscu do odwołania rozkazu.

4. Atak („A") - nakazuje zaznaczonym oddziałom zaatakowanie wskazanej jednostki. Nieważne czy jest to wróg czy sojusznik, po wydaniu rozkazu oddziały będą atakować go, aż do wyeliminowana, własnej śmierci lub odwołania rozkazu. Jeśli zamiast celu wybierzemy jakiś punkt na mapie, to oddział będzie kierował się w jego stronę, ale nawiąże walkę z siłami przeciwnika, który zostanie wypatrzony (chyba, że będzie to niemożliwe np. rycerz nie zaatakuje celu powietrznego). Warto korzystać z tego polecenia, zwłaszcza podczas przemieszczania się w niezbadanym terenie.

5. Patrol („P") - po wskazaniu miejsca z tym rozkazem, oddział zacznie kierować się w jego stronę, a po osiągnięciu celu wróci do miejsca startu, po czym będzie powtarzał tę akcję. Jeśli jednostka natknie się na przeciwnika, to zacznie go atakować i gonić. Warto korzystać z patrolu m.in. w przypadku oddziałów powietrznych, które mogą szybko sprawdzać ważne miejsca (np. kopalnie) czy kontrolować wybrane rejony. Rozkaz ten można też wydać oddziałom robotniczym w trakcie ataku przeciwnika. W takim przypadku będą automatycznie naprawiać uszkodzone budynki na swojej drodze.

6. Atak obszarowy („G") - z tego rozkazu mogą korzystać oddziały oblężnicze. Pozwala na ostrzeliwanie wskazanego punktu, a nie konkretnego celu. Jest to przydatne zwłaszcza jeśli celujesz z wyprzedzeniem w celu atakowania wrogich oddziałów, które normalnie unikałyby pocisków. Niektóre jednostki mogą w ten sposób niszczyć drzewa w lasach.

Następnie: Warcraft 3 - zwój miejskiego portalu, teleport

Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Warcraft 3 - potwory neutralne, creeping

Zobacz także