Warcraft 3 - nieumarli: bohaterowie - rycerz śmierci, lisz, upiorny władca, władca krypty
Herosi związani z nekromancją i czarną magią. Strategia i taktyka.
Bohaterowie nieumarłych w Warcraft 3: Reforged są mocno zróżnicowani, ale w większości przypadków ich głównymi atutami są zaklęcia, a nie czysta siła. Wśród nich znajdują się zarówno czary ofensywne, jak i wspomagające czy nekromanckie, pozwalające tworzyć z ciał szkielety, żuki albo poświęcać sojuszników w zamian za punkty zdrowia albo many. Więcej ogólnych informacji na temat bohaterów znajdziecie w innym dziale poradnika.
Rycerz śmierci - wojownik, stanowiący nieumarły odpowiednik paladyna u ludzi. Może zatem prowadzić walkę z oddziałami naziemnymi oraz wspierać sojusznicze jednostki. Spirala śmierci umożliwia atakowanie wrogich oddziałów i leczenie sojuszniczych nieumarłych. Pakt śmierci zapewnia możliwość zabicia sojuszniczej jednostki i wyleczenie określonej liczby punktów rycerza. Najlepiej w tym celu poświęcać słabsze oddziały.
Przeklęta aura dodaje pobliskim sojusznikom bonusy do szybkości przemieszczania się oraz regeneracji zdrowia, natomiast Ożywienie martwych umożliwia czasowe przywrócenie do życia do sześciu zabitych oddziałów. Jednostki te najlepiej od razu wysłać do boju, ponieważ przez okres wskrzeszenia są nieśmiertelne.
Lisz - magiczny bohater specjalizujący się w magii mrozu, zdolny do atakowania oddziałów naziemnych i powietrznych. Herosa, lub wybraną inną jednostkę, można wzmocnić Lodowym pancerzem zapewniającym dodatkowe punkty do obrony. Dodatkowo oddziały atakujące lisza wręcz będą spowalniane. Rozbłysk mrozu to z kolei atak, który nie tylko zadaje obrażenia trafionemu celowi i pobliskim wrogim oddziałom, ale również dodatkowo je spowalnia.
Mroczny rytuał pozwala liszowi zabić sojuszniczą jednostkę i zamienić ją w manę dla herosa. Z kolei Śmierć i rozkład to czasowy atak obszarowy, zadający obrażenia procentowe zależne od punktów życia danego oddziału. Podczas kontrolowania herosa należy zachować dużą czujność, ponieważ może stać się łatwym łupem dla przeciwnika.
Upiorny władca - silny, demoniczny wojownik, mogący korzystać z szeregu zaklęć. Pierwszym z nich jest Rój ścierwojadów, umożliwiający zadawanie obrażeń w wystrzelonej przez bohatera linii. Uśpienie umożliwia natomiast wymuszenie zaśnięcia na wybranym oddziale, co sprawdza się najlepiej w przypadku silnych jednostek lub bohaterów. Należy jednak pamiętać, że zaatakowanie śpiącego obudzi go, co może wykorzystać przeciwnika. Dlatego zanim do tego dojdzie, dobrze jest otoczyć śpiącą jednostkę własnymi oddziałami, które będą ją atakować.
Wampiryczna aura sprawia, że sojusznicze jednostki znajdujące się w pobliżu upiornego władcy, będą zyskiwać zdrowia w zamian za zadawane wrogom obrażenia. Zdolność sprawdza się dobrze zwłaszcza podczas wspierania liczniejszych oddziałów. Ostatnim zaklęciem herosa jest Infernal, czyli możliwość wezwania silnego przywołańca, który przy lądowaniu chwilowo ogłusza pobliskich wrogów i zadaje im obrażenia. Infernal nadaje się więc świetnie w trakcie prowadzenia większych potyczek, w celu rozbicia wrogiej armii. Poza tym dobrze radzi sobie w starciu z oddziałami naziemnymi i budynkami. Może też niszczyć drzewa.
Władca krypty - bohater koncentrujący się na walce w zwarciu oraz przywoływaniu innych jednostek wspierających. Przebicie umożliwia zadanie ataku w linii prostej, który zadaje przeciwnikom obrażenia i wyrzuca ich w górę, chwilowo ogłuszając. Kolczasty karapaks podnosi herosowi parametry pancerza, a dodatkowo rani oddziały atakujące go w zwarciu.
Żuki ścierwojady umożliwiają stworzenie z ciał poległych do pięciu żuków, które wspomagają bohatera w walce bez limitu czasowego. Ostatnim czarem jest Rój szarańczy, umożliwiający przywołanie zabójczych insektów, które w grupach mogą atakować wrogie oddziały. Zadawane przez szarańcze obrażenia przywracają władcy krypty punktu zdrowia.
Przykładowa strategia
Jako pierwszego bohatera możemy przywołać Upiornego władcę, który dzięki Uśpieniu jest w stanie szybko wyeliminować z walki najgroźniejszych rywali. Przydatna jest też Wampiryczna aura, dzięki której pobliskie oddziały mogą regenerować zdrowie w trakcie atakowania wrogich jednostek. Ponieważ sam nie jest najlepszym wojownikiem, dlatego lepiej nie trzymać go w pierwszej linii i bardziej bazować na ofensywnych czarach np. Infernalu.
Drugim wyborem może być lisz, jednak jeśli potrafimy skutecznie go kontrolować. Lodowy pancerz przydaje się w ochronie zarówno bohatera, jak i sojuszniczych oddziałów, natomiast Rozbłysk mrozu może okazać się ważną zdolnością ofensywną, podobnie, jak Mroczny rytuał, który najlepiej stosować na słabszych oddziałach (np. przywołanych kościotrupach).
Trzecim bohaterem, lub jako zastępstwo lisza, można zwerbować mrocznego rycerza. Jego główną zaletą jest możliwość leczenia sojuszniczych jednostek, wzmacniania ich aurą, a także możliwość przywoływania szkieletów, które są przydatne w walce oraz jako swoiste mięso armatnie do niektórych czarów (np. Paktu śmierci lub Mrocznego rytuału).
Następnie: Warcraft 3 - nieumarli: taktyki, strategie, wady i zalety
Spis treści: Warcraft 3: Reforged - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Warcraft 3 - nieumarli: jednostki latające - gargulec, żmij mrozu