Skip to main content

Warner Bros. próbuje opatentować system Nemesis z gry Śródziemie: Cień Mordoru

Pomimo porażki.

  • Warner Broc. chce uzyskać patent na system Nemesis
  • Kierował on po części poczynaniami orków w grach z serii Śródziemie
  • Wniosek teoretycznie odrzucono w 2019 roku, ale to nie koniec

Firma Warner Bros. stara się opatentować system Nemesis z gier Śródziemie: Cień Mordoru oraz Cień Wojny. To model, który odpowiada za zachowanie przeciwników we wspomnianych produkcjach.

Informację przekazał prowadzący kanał Game Maker's Toolkit, który najnowsze wideo poświęcił właśnie systemowi Nemesis.

Zobacz na YouTube

Opracowane przez studio Monolith Productions narzędzie śledzi zachowania gracza na przestrzeni zabawy, by tworzyć oponentów, którzy „pamiętają” poprzednie działania głównej postaci - a także komentują je. Deweloperzy zaprojektowali imponującą liczbę zachowań i komentarzy orków, by przygotować je niemal na każdą ewentualność.

System Nemesis pozwala też przeciwnikom awansować w hierarchii wojsk Saurona, między innymi po zabójstwie głównego bohatera lub orka-rywala. Jednostki mają swoich dowódców oraz poddanych.

Warner Bros. złożyło wniosek o opatentowanie „Postaci i fortów Nemesis, zemsty społecznej i towarzyszy w grach komputerowych” w marcu 2016 roku. Aktualnie dokument oczekuje na rozpatrzenie. Firma najprawdopodobniej uzyska jednak pozwolenie.

Gry z serii Śródziemie pozwalają też uczynić orków podwładnymi lub przynajmniej zdegradować ich w szeregach Mordoru

Mimo że amerykański urząd patentowy opublikował „finalną odmowę” w 2019 roku, w październiku 2020 roku wpłynęło „Zawiadomienie o zamiarze udzielenia patentu”. Wygląda więc na to, że Warner Bros. zdołało przekonać urząd o słuszności swoich racji.

Determinacja amerykańskiego przedsiębiorstwa pozwala sądzić, że system Nemesis może pojawić się w kolejnych grach Warner Bros. Wniosek o opatentowanie systemu Nemesis jest też zapewne powodem, dla którego podobne rozwiązanie nie pojawiło się jeszcze w innych grach.

Zobacz także