Warner Bros. zmienia strategię. Discovery+ bez zmian
Po połączeniu z HBO Max.
Warner Bros. Discovery postanowiło nieco zaktualizować plany na przyszłość. Fuzja platform Discovery+ i HBO Max jest nieunikniona, ale dodatkowo Discovery+ pozostanie samodzielnych serwisem i odrębną usługą.
Firma już w zeszłym roku ogłosiła produkt, który będzie zawierać treści znajdujące się aktualnie w bibliotekach HBO Max, stacji HBO i Discovery+. Start nowej platformy zaplanowano na wiosnę tego roku. Warner Bros. jednak w obawie przed znaczną utratą użytkowników, których nie będzie interesować oferta świeżo powstającego serwisu, postanowił zachować samodzielność Discovery+ w USA.
Dziennik The Wall Street Journal podkreśla, że aplikacja posiada obecnie 20 mln abonentów, a jej koszt w Stanach Zjednoczonych wynosi 6,99 dolarów miesięcznie (wersja z reklamami - 4,99 dolarów). Dla porównania, za subskrypcję HBO Max bez reklam po ostatnich podwyżkach trzeba zapłacić w 15.99 dolarów miesięcznie (z reklamami - 9.99 dolarów). Zauważmy, że nowy produkt prawdopodobnie będzie miał jeszcze wyższą cenę, na którą nie wszyscy będą mogli sobie pozwolić.
Co ciekawe, chcąc dotrzeć do szerokiej publiczności o różnych możliwościach finansowych, Warner Bros. Discovery planuje dodatkowo uruchomić bezpłatną usługę streamingową w wersji z reklamami. Ma zawierać treści pochodzące od wytwórni Warner Bros. oraz kanałów HBO i Discovery.