Wasteland 2 - eksploracja i odwodnienie
Twórcy opisują systemy gry.
Jeden z producentów Wasteland 2 opisał kilka systemów gry w najnowszej aktualizacji na Kickstarterze. Montgomery Markland wymienia eksplorację, odwodnienie i sztukę przetrwania w postapokaliptycznym świecie.
Tak jak w przypadku innych klasycznych produkcji RPG tego typu, bezpośrednie otoczenie obserwujemy w trzech wymiarach, a dalej położone lokacje znaleźć można na dwuwymiarowej mapie. W okolicy nie zabraknie także pobocznych zadań i miejsc - nie związanych z główną linią fabularną - takich jak opuszczone kopalnie czy blokada na autostradzie.
Na każdym kroku na graczy czekała będzie śmierć. Ważne będzie nie tylko unikanie ostrzału przeciwnika, ale także dbanie o odpowiednie zasoby wody pitnej. Bez niej prowadzeni bohaterowie będą powoli tracić punkty życia, aż do śmierci.
Równie niebezpieczne jest promieniowanie. Radioaktywne chmury nadal przetaczają się przez zrujnowane Stany Zjednoczone, a gracze muszą uważać na wskazania licznika Geigera.
Tragiczne w skutkach mogą być także spotkania losowe, w ramach których twórcy rzucą na graczy bandytów, dzikie zwierzęta, mutanty czy roboty. W zależności od posiadanych umiejętności, najlepszym wyjściem może być ucieczka.
Wszystkie powyższe aspekty będzie można dostosować do własnych upodobań za pomocą zmiennego poziomu trudności. W najłatwiejszym trybie nie trzeba będzie zbytnio przejmować się odwodnieniem czy promieniowaniem.
Wasteland 2 od studia inXile Entertainment ukaże się prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Twórcy wysłali już zaproszenia do zamkniętych testów beta dla wybranej grupy graczy.