Skip to main content

Wasteland 3 coraz bliżej - wprowadzenie do gry

Zaproszenie do Kolorado.

Cykl Wasteland to brat serii Fallout - szczególnie tych klasycznych odsłon, o czym przypomina przede wszystkim styl oprawy graficznej. Druga część ukazała się wiele lat po wydaniu oryginału, ale studiu inXile bez wątpienia udało się uchwycić świetny klimat dystopijnego świata oraz zaoferować angażującą mechanikę walki.

Nie obyło się bez problemów, które jednak w dużej mierze naprawiła wydana nieco później edycja Director's Cut. Fani spędzili w post-apokaliptycznej Arizonie nawet 100 godzin lub więcej, pełniąc rolę Strażników Pustyni, mających - w teorii - walczyć z bezprawiem i złowrogą sztuczną inteligencją. Zakończenie sequela okazało się iście wybuchowe. Na tyle, że Strażnicy są zmuszeni korzystać z każdej formy pomocy.

Turowa walka wymaga zmysłu taktycznego

Tak właśnie zaczyna się Wasteland 3. Grupa Rangerów odpowiada na wezwanie samozwańczego namiestnika Kolorado, by zaoferować swoje usługi. Po drodze wpadają jednak w zasadzkę i tylko mała garstka dociera do celu - w tym nasi bohaterowie. Sami będziemy musieli poradzić sobie ze zdobyciem zaufania przywódcy, ale możliwe będzie też zboczenie z „właściwej ścieżki”. W końcu mamy do czynienia z grą RPG, w której wybory są istotne.

Zobacz także: Wasteland 3 - poradnik i najlepsze porady - kompletny przewodnik po grze

Okazji do rozmów i podejmowania decyzji nie zabraknie. Walka jest bardzo ważną częścią gry, ale niektórych starć można uniknąć. Mimo to, pacyfistyczny styl rozgrywki nie jest dostępny, gdyż czasem po prostu takie podejście nie miałoby żadnego sensu. Jeśli na szlaku nasz zespół zostanie napadnięty przez nafaszerowanych narkotykami gangsterów żądnych krwi, to żaden poziom dyplomatycznych umiejętności nie zmusi bandziorów do odłożenia broni.

Zobacz na YouTube

Świat Wasteland jest ponury i brutalny. Na swojej drodze spotkamy potencjalnych zdrajców i krętaczy, zawsze warto więc zachować ostrożność i nie ufać nikomu bezgranicznie. Scenarzyści przygotowali całą plejadę wyróżniających się osobowości, z którymi wejdziemy w interakcję. Co ważne, wszystkie dialogi są w pełni udźwiękowione.

Obdarowanie głosem wszystkich rozmówców to zasługa większego budżetu. Studio inXile zostało wykupione przez Microsoft, co nie pozostało bez znaczenia dla rozwoju projektu. Dla niektórych postaci przygotowano nawet system kinowych konwersacji ze zbliżeniem na w pełni animowanego rozmówcę. Poziom oprawy wizualnej też prezentuje się o dwie klasy wyżej niż w poprzedniej odsłonie.

Między lokacjami będziemy poruszać się w bojowym pojeździe

Akcję obserwujemy od góry, stąd też skojarzenia z klasycznymi Falloutami. Również inne aspekty gry nawiązują do kultowych tytułów - mamy tu sporo statystyk, cech postaci i zaawansowany system wyposażenia.

Najważniejsze wydaje się jednak, że deweloperzy z inXile po prostu zdają się słuchać fanów serii. Wasteland 3 wprowadza wiele mile widzianych poprawek, dzięki którym właściwie każdy aspekt gry jest bardziej intuicyjny - od rozwoju bohaterów, aż po zarządzanie ekwipunkiem.

Wasteland 3 zaoferuje sporo mroźnych i śnieżnych lokacji, lecz pojawią się też inne obszary. Wszystkie przemierzymy już 28 sierpnia - wtedy właśnie gra debiutuje na PC, PS4 i Xbox One.

Zobacz także