Wasteland 3 - postać: atrybuty
Koordynacja, szczęście, spostrzegawczość, siła, szybkość, inteligencja i charyzma.
Atrybuty w grze Wasteland 3 to główny parametr opisujący postacie. Wpływają one na skuteczność postaci w walce, zwiększają ich żywotność i pozwalają na sprawniejszy rozwój. W tym rozdziale wyjaśniamy jak działają atrybuty, opisujemy każdy z nich i przedstawiamy porady odnośnie ich rozwoju.
W Wasteland 3 każda z twoich postaci opisana jest przez 7 atrybutów. By się do nich dostać, wciśnij klawisz I, a następnie wejdź do zakładki Atrybuty (1). Znajdziesz tu następujące atrybuty:
- Koordynacja (2) - zwiększa ilość punktów akcji postaci i odporność na negatywne efekty stanu. Jest to najważniejszy atrybut w grze, który wpływa na to, jak daleko ruszy się postać i ile ataków w ciągu jednej tury będzie w stanie wykonać.
- Szczęście (3) - zwiększa szansę na szczęśliwe wydarzenie, takie jak trafienie krytyczne, podwójne leczenie, unik czy znalezienie podwójnej ilości złomu w skrzyniach. Poprawia także penetrację pocisków.
- Spostrzegawczość (4) - zwiększa szansę na trafienie przy pomocy broni palnej i poprawia percepcję postaci. Percepcja pozwala, na przykład, znaleźć ukryty skarb czy tajemne przejście. Główną siłą tego atrybutu jest jednak zwiększona celność - częstsze trafienia to oszczędność amunicji. Parametr ten powinien być rozwijany jako drugi, po Koordynacji.
- Siła (5) - zwiększa ilość kondycji postaci, czyli jej punktów zdrowia, poprawia też obrażenia zadawane w walce wręcz i zasięg rzucania. Wyższy współczynnik pozwala nosić cięższe pancerze. Siła jest kluczowa dla postaci walczących w zwarciu i na krótkich dystansach.
- Szybkość (6) - zwiększa szybkość bojową (zasięg ruchu przy pomocy 1 punktu akcji) i szansę na unik. Poprawia również inicjatywę - im wyższy jest ten parametr, tym większa szansa, iż postać zdąży się ruszyć np. przy zasadzce wroga (gdy to wróg porusza się w pierwszej kolejności). Dodaj tutaj kilka punktów dla postaci, które trzymają się raczej z dala walki, jak snajperzy.
- Inteligencja (7) - zwiększa szansę na trafienie krytyczne i mnożnik samego krytyka, daje także szansę na krytyczne (podwójne) leczenie. Najważniejszy jest jednak bonus do punktów umiejętności - za każde 2 punkty Inteligencji, postać otrzyma 1 dodatkowy punkt umiejętności na poziom. Domyślnie postać otrzymuje 1 punkt umiejętności, z 2 punktami w Inteligencji są to 2 punkty umiejętności. Dalej odpowiednio to 3, 4, 5 i 6 punktów umiejętności dla 4, 6, 8 i 10 punktów Inteligencji. Każda postać powinna posiadać przynajmniej 4 punkty Inteligencji, by mogła się sprawnie rozwijać.
- Charyzma (8) - charyzma działa inaczej niż w klasycznych grach RPG, gdyż zwiększa po prostu szybkość ładowania się mocnego ataku, zasięg działania zdolności Dowodzenie i ilość zdobywanych punktów doświadczenia. Rozwijaj ją na postaci, u której inwestujesz w umiejętność Dowodzenie.
Jeśli chodzi o przydział atrybutów:
- Przy tworzeniu postaci - ustaw Koordynację, Spostrzegawczość i Inteligencję na 4 poziom, a siłę na poziom 3. Alternatywnie możesz odjąć jeden punkt ze Spostrzegawczości i umieścić go w Sile.
- Przy dalszym rozwoju - dla wszystkich postaci kluczowy jest atrybut Koordynacja, gdyż pozwoli na większą ilość akcji w ramach jednej tury. Postacie walczące przy pomocy broni palnej potrzebować będą wysokiej Spotrzegawczości, z kolei nastawione na walkę na bliskich dystansach i przy użyciu broni białej zyskają na zwiększonej Sile.
- Atrybut Szczęście możesz zignorować. Nie jest to zły atrybut, jednak pozostałe są znacznie cenniejsze. Warto mieć przynajmniej 1 postać z wysoką Szybkością - w przypadku zasadzki wroga pozwoli ci to wykonać ruch tą postacią przed wrogiem. Charyzma przydaje się w przypadku postaci, która korzysta ze zdolności Dowodzenie - nie wpływa jednak na wyniki rozmów z postaciami niezależnymi.
Następnie: Wasteland 3 - postać: umiejętności
Spis treści: Wasteland 3 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Wasteland 3 - postać: tworzenie postaci