Wasteland 3 - punkty akcji
Działanie i odnowa punktów akcji, zwiększanie maksymalnej puli.
Gra Wasteland 3 korzysta z turowego systemu walk, w którym wszystkie jednostki wykorzystują punkty akcji. W tym poradniku wyjaśniamy czym są punkty akcji, do czego są wykorzystywane, jak je odnawiać i jak zwiększyć ich maksymalną pulę.
Każda postać posiada swoją indywidualną pulę punków akcji (1), którą widać na środku dolnej krawędzi ekranu. Pasek dzieli się na trzy kolory - niebieskie prostokąty to dostępne punkty akcji, szare to wykorzystane, a białe to punkty, które zostaną zużye w ramach aktualnie wybranej czynności (atak, ruch, korzystanie z przedmiotów).
Wszystkie czynności wykonywane w walce kosztują określoną ilość punktów akcji. Standardowo, ruch kosztuje 1 punkt akcji za każde 1 pole, przez które przebiegnie postać. W przypadku pozostałych czynności, jak atak, korzystanie ze zdolności czy przedmiotów, finalny koszt zależy od samej czynności. Dla przykładu, wystrzał z wyrzutni rakiet pochłania 6 punktów akcji (2).
Gdy punkty akcji postaci się wyczerpią, nie będzie ona mogła wykonywać więcej ruchów - a gdy nastąpi to dla całej drużyny, trzeba będzie oddać turę. Punkty akcji odnawiają się automatycznie wraz z rozpoczęciem kolejnej tury, niektóre zdolności specjalne także na to pozwalają. Co więcej, niewykorzystane punkty przechodzą do kolejnej tury.
Ilość punktów akcji postaci zwiększysz poprzez poprawę atrybutu Koordynacja (3) - o którym więcej poczytasz w rozdziale postać: atrybuty. Z kolei pula ta zostanie zmniejszona, gdy postać będzie pod wpływem niektórych negatywnych efektów, jak zamarznięcie bądź gdy nosić będzie pancerz wykraczający po za jej siłę.
Postaraj się zadbać o możliwie dużą pulę punktów akcji, gdyż pozwoli ci to na większą elastyczność w walce. Twoje postacie będą w stanie dalej się ruszać i częściej atakować czy korzystać z przedmiotów i zdolności specjalnych.
Następnie: Wasteland 3 - inicjatywa: jak działa
Spis treści: Wasteland 3 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Wasteland 3 - walka: jak walczyć, żeby wygrywać