Skip to main content

Watch Dogs 2 - Ostateczna rozgrywka

Raz na zawsze rozprawiamy się z Dusanem i Blume.

Poprzednia misja, Wojny robotów, pozwoliła nam objąć stery niemal niezniszczalnego robota-pająka. Tym razem nie będziemy bawić się wielkimi zabawkami, za to na chwilę przejmiemy stery nad drugoplanowymi postaciami z DedSec. Czas na ostateczną rozgrywkę, co zresztą głosi nazwa obecnego zadania.

Najpoierw udaj się do dziupli ugrupowania. Misję rozpoczniesz wykonując interakcję jeszcze przed zejściem do piwnicy sklepu. Przy tej okazji gra poinformuje cię, że jest to ostatnia misja. Możesz się jeszcze wycofać, aby rozwinąć umiejętności lub wybrać inne wyposażenie, ale raczej nie będzie takiej potrzeby. Wbrew pozorom, ostatnie zadanie nie należy do najtrudniejszych.

Po scence przerywnikowej obejmiesz kontrolę nad Sitarą. Musisz włamać się do mieszkania asystenta Dusana, a w tym celu wdrap się na najwyższy poziom wskazanego budynku, gdzie odnajdziesz skrzynkę kontrolną. Po jej aktywowaniu rozpocznie się proces obejścia sieciowego.

Po odblokowaniu pierwszego elementu okaże się, że nastąpi jego restart za nieco ponad minutę. Właśnie dlatego najpierw powinieneś zadbać o wszystkie widoczne połączenia na samym początku. Po udanym włamaniu zmień kamerę i zhakuj laptopa Andrew Novaka, asystenta Dusana. Dzięki temu pobierzesz kod do siedziby Blume.

Teraz przejmiesz kontrolę nad Śrubą, który uzbrojony po zęby w broń wszelkiego możliwego rodzaju, zmierza do skarbca Blume. Co tu dużo gadać, posiadany oręż nie wziął się tutaj z przypadku. Czas na totalną masakrę, którą powinieneś rozpocząć od zakradnięcia się od wschodniej części kompleksu.

Jeśli chcesz, jatkę możesz rozpocząć od frontu, ale wówczas spodziewaj się błyskawicznie wezwanych posiłków, które pojawią się od zachodniej strony. Znajdziesz się w ogniu krzyżowym, który zmniejszy twoje szanse na przeżycie.

Od wschodu znajduje się najmniejsza liczba nieprzyjaciół, dlatego właśnie tam warto rozpocząć swoje działania. Pamiętaj, że możesz wykorzystać umiejętność nasłania na wrogów konkurencyjnego gangu, co warto wykorzystać, aby odwrócić uwagę strażników. Gdy już zneutralizujesz wszystkich lub zdecydowaną większość nieprzyjaciół, wykonaj interakcję na panelu znajdującym się na zewnątrz hangaru, po czym poczekaj, aż pozyskają się wszystkie dane.

Ściana wygląda podejrzanie, co od razu wykorzysta Śruba.

Teraz musisz zniszczyć generatory i serwery z backupem Blume. Udaj się do środka, wcześniej pozyskując klucz dostępu i wykonaj interakcję na ścianie widocznej na powyższym obrazku. Nie zniszczysz jej w żaden inny sposób, musisz wykonać interakcję. Posiadane ładunki wybuchowe, podkładane manualnie, nie wywołają pożądanego efektu.

Po dotarciu na niższy poziom nie pozostaje ci nic innego, jak zniszczenie wszystkich oznaczonych generatorów i serwerów. To cztery urządzenia umieszczone w narożnikach pomieszczenia, po których zniszczeniu będziesz mógł spojrzeć na wybuchowy efekt. Czas wrócić do Marcusa i bezczelnie wejść do budynku Blume.


Zakłócanie komunikacji w Blume

Do budynku Blume wejdź głównymi drzwiami i przy recepcji skręć w prawo, kierując się schodami na niższy poziom. Skradając się i korzystając z osłon, przedzieraj się dalej, likwidując po cichu napotykanych nieprzyjaciół. Kieruj się na dół, gdzie od strony południowo-zachodniej znajdziesz charakterystyczną ściankę, za którą możesz się ukryć.

W tym miejscu nie wykryje cię żaden wróg.

To właśnie z tego miejsca powinieneś wypuścić Skoczka, czyli jeżdżącego drona. Kieruj się nim przed siebie, aż natkniesz się na strażnika posiadającego klucz dostępu. Przejmij aktywator, po czym odwracając uwagę nieprzyjaciół i wyłączając czasowo roboty, dostań się do pomieszczenia z widocznym na poniższym obrazku urządzeniem.

Wykonaj interakcję na routerze.

Przedostań się dronem na wyższy poziom, gdzie powtórzysz tę czynność na drugim urządzeniu. Teraz czas dotrzeć do izolowanego komputera, ale już nie przy pomocy drona, ale jako Marcus. Najpierw jednak musisz namierzyć czerwoną skrzynkę kontrolną, która pozwoli ci na przejście zablokowanymi do tej pory drzwiami. Uczyń to jeszcze za pomocą drona.


Spis treści: Watch Dogs 2 - Poradnik, Solucja


Jeśli wcześniej schowałeś się za ścianą, o której pisaliśmy wyżej, dotarcie do komputera nie powinno być problemem. Odwróć w dowolny sposób uwagę najbliższego strażnika, po czym sprintem zbiegnij po schodach ukrytych pod okrągłym zbiornikiem wodnym.

Na tym etapie gry szybkość, odwaga i ryzyko jest dużo lepiej premiowana, niż otwarty konflikt przy użyciu broni palnej.

Użyj windy, a następnie dotrzyj do pomieszczenia biurowego, gdzie aktywujesz czerwony panel na ścianie. Teraz udaj się na wyższe piętro, gdzie kilkukrotnie aktywujesz znajdujący się tam komputer. Czas opuścić budynek Blume. Wcześniej podniesie się jednak alarm, dlatego będziesz musiał przebić się przez kilku lub kilkunastu nieprzyjaciół.

Używaj wszystkich swoich broni i gadżetów, po czym stopniowo poruszaj się naprzód, tą samą drogą, którą się tu dostałeś. Gdy wjedziesz na górę i znajdziesz się w punkcie wyjścia, wezwij latającego drona i naślij za jego pomocą policję na któregoś z nieprzyjaciół znajdującego się w północno-zachodniej części budynku.

Gdy stróże prawa zjawią się w budynku Blume, szybko zajmij drugą część pomieszczenia i sprintem wybiegnij na zewnątrz biurowca. Jest to dość ryzykowne, ale dużo szybsze, niż wdawanie się w otwartą strzelaninę z ochroniarzami Blume. Są dobrze uzbrojeni, więc otwarty konflikt jest bardzo trudny. Po opuszczeniu budynku misja dobiegnie końca.

Gratulujemy, ukończyłeś główny wątek fabularny gry Watch Dogs 2! Nie zapomnij o licznych zadaniach pobocznych i sekretach rozmieszczonych na mapie San Francisco i okolic!

Zobacz także