Watch Dogs 2 skorzysta z DirectX 12
Z zaawansowaną optymalizacją dla kart AMD.
Choć Watch Dogs 2 nie zostało jeszcze oficjalnie zapowiedziane przez Ubisoft, to wiemy już, że produkcja skorzysta z funkcji DirectX 12, oferując także „zaawansowaną optymalizację” na sprzęcie AMD.
Słowa padły dwa tygodnie temu, podczas wystąpienia przedstawicieli tej drugiej firmy na imprezie Game Developers Conference w San Francisco (dzięki, The Country Caller).
Na scenie pojawili się także pracownicy Ubisoftu, mówiąc właśnie o współpracy z AMD przy tworzeniu DirectX 12. Nie podano jednak żadnych szczegółów na temat korzyści, jakie ma przynieść najnowsza biblioteka graficzna Microsoftu.
Warto pamiętać, że pierwsza odsłona tej serii z otwartym światem stawiała na współpracę z Nvidią, stosując szereg możliwości z pakietu Game Works. Wtedy skupiano się jednak na krytyce oprawy o jakości niższej niż w przedpremierowych trailerach.
Tymczasem, jak pokazują dotychczasowe produkcje ze wsparciem dla DirectX 12, technologia nie zapewnia jeszcze obiecywanej rewolucji. Wyniki w Rise of the Tomb Raider, Hitman czy Gears of War: Ultimate Edition są raczej mieszane.
Wracając do Watch Dogs 2. Wiemy, że gra ma ukazać się przed końcem marca 2017 roku. Mniej oficjalne dane dotyczą miejsca akcji - wydarzenia miałyby rozgrywać się w San Francisco.