Watch Dogs Legion - szczegóły systemu kierowania postaciami niezależnymi
Ambitny plan Ubisoftu.
Najważniejszym elementem zaprezentowanego wczoraj Watch Dogs Legion jest możliwość przejmowania kontroli nad każdą - jak twierdzi Ubisoft - postacią niezależną. Teraz ujawniono szczegóły działania systemu.
Z mechaniką na E3 zapoznał się serwis PC Gamer. Rekrutowanie bohaterów to kilkuetapowy proces. Najpierw trzeba zrealizować misję danej osoby, by przekonać ją do ideałów DedSec. Po wykonaniu zadania, gracze otrzymają możliwość wcielenia się w nowego członka grupy.
Następnie trzeba przypisać podopiecznego do jednej z trzech klas o różnym zestawie umiejętności i cech. Enforcer posługuje się bronią palną, minami przylepnymi i ładunkami wybuchowymi, zaś Infiltrator dysponuje kamuflażem AR, potrafi ukrywać ciała wrogów i walczyć wręcz, a Haker może używać pajęczych robotów i wieżyczek oraz maszyn atakujących wrogów niczym Obcy.
Na konferencji Ubisoft obiecywał, że bohaterowie otrzymają unikalną dla siebie historię z przerywnikami filmowymi. W rozmowie z serwisem PC Gamer dyrektor kreatywny Clint Hocking ujawnił jednak, że do tej pory przygotowano 20 osobowości.
Każda „fabularna persona”- jak określają je twórcy - otrzyma odrębne linie dialogowe, osobistą opowieść, dubbing, charakter i światopogląd. Nie jest to na razie jasne, ale niewykluczone, że gra losowo dobierze wspomniane zestawy do napotykanych postaci.
Rekrutowani członkowie DedSec posiadają zainteresowania, pracę i relacje przyjacielsko-rodzinne. Po dołączeniu do grupy hakerów, dana osoba nie porzuci codziennych obowiązków. Co więcej, ewentualne uratowanie bohatera z opresji polepszy nasze relacje z jej rodziną.
Warto również zaznaczyć, że postacie, którymi pokierujemy w trakcie rozgrywki, mogą zginąć na zawsze. W przypadku porażki pojawi się możliwość poddania wrogom, choć nie wiadomo, jak przełoży się to na zabawę.
Watch Dogs Legion zadebiutuje 6 marca 2020 roku na PC, PS4, Xbox One i Google Stadia.
Źródło: PC Gamer