Watch Dogs Legion - wersja PS5 kontra Xbox Series X/S w analizie Digital Foundry
Porównanie grafiki i wydajności.
- Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X wygląda niemalże identycznie
- Na Xbox Series S gra wyświetla się w niższej rozdzielczości
- Na wszystkich nowych konsolach tytuł działa w 30 FPS
Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie Watch Dogs Legion na PS5 i Xbox Series X/S oraz porównali wydania na wymienione platformy.
Dziennikarze zaznaczają, że na PlayStation 5 i mocniejszym modelu konsoli Microsoftu gra działa i wygląda identycznie. Tak samo prezentuje się nie tylko ogólna jakość oprawy wizualnej, ale również ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym.
Na PS5 i Xbox Series X produkcja funkcjonuje w dynamicznym 4K (minimalna osiągana wartość to 1440p), ale odbicia wykorzystujące wspomnianą technikę wyświetlane są już w tak zwanym „szachownicowym” 1080p.
Na Xbox Series S tytuł działa w 1080p, choć w najbardziej obciążających scenach są spadki do 900p. Na słabszej konsoli Microsoftu jakość ray tracingu jest zbliżona do wersji z mocniejszych urządzeń z jednym wyjątkiem - odbicia generowane są w 720p.
Na wszystkich wymienionych konsolach Watch Dogs Legion osiąga poziom 30 klatek na sekundę, a Digital Foundry twierdzi, że nie zaobserwowano istotnych spowolnień. Na PS5 i Xbox Series X zabrakło trybu wydajności z 60 FPS, ale nasi koledzy wracają uwagę, że przygotowanie takiego brano pod uwagę, na co wskazują informacje z plików w wydaniu PC.
Zauważono jednak różnicę związaną z wczytywaniem produkcji. Okazuje się, że na PlayStation 5 tytuł ładuje się o około 44 procent szybciej niż na platformach Microsoftu.