Watch Dogs - Poradnik, Solucja
Poradnik do Watch Dogs: Opis przejścia gry, zadania poboczne, aktywności i znajdźki (100% ukończenia).
Witamy w darmowym, obszernym poradniku i solucji do gry Watch Dogs. Nowy tytuł Ubisoftu oferuje otwarty świat miasta Chicago, masę aktywności i zadań dodatkowych, a także rozmaite sekrety i niespodzianki. Oczywiście osią gry jest kampania fabularna. W niniejszym poradniku znajdziecie więc pełny opis przejścia, wszystkie misje poboczne oraz znajdźki. Dzięki temu opracowaniu będziecie mogli ukończyć grę w 100%, do czego gorąco namawiamy.
Gdzie znaleźć nazwę misji i cele? Kolejne misje fabularne, których możesz się podjąć, są oznaczone na mapie zielonym znacznikiem. Kiedy przytrzymasz nad nim kursor nieco dłużej, to pojawi się nazwa danego zadania. Jeśli natomiast jesteś już w trakcie wykonywania misji, to jej nazwę i obecny cel możesz sprawdzić włączając mapę (PC - M, PS3 - Select, X360 - back) - powyższe informacje znajdują się z lewej strony ekranu.
Watch Dogs - opis przejścia
Wszystkie misje główne
Akt 1:
- Watch Dogs - Koniec ósmej
- Watch Dogs - Starszy Brat
- Watch Dogs - Przepustka za kulisy
- Watch Dogs - Kierowca z tylnego siedzenia
- Watch Dogs - Otwórz swój świat
- Watch Dogs - Dzięki za podpowiedź
- Watch Dogs - To nie gość z pizzą
- Watch Dogs - Klucz w trybach
- Watch Dogs - W pasiaku
Akt 2:
- Watch Dogs - Zaczekaj, dzieciaku
- Watch Dogs - Delikatne przedmioty
- Watch Dogs - Zabezpieczenie
- Watch Dogs - Jedną nogą w grobie
- Watch Dogs - W martwej strefie
- Watch Dogs - Tymczasowa naprawa
- Watch Dogs - Buldog babci
- Watch Dogs - To nie robota dla Tyrone'a
- Watch Dogs - Bez zaproszenia
- Watch Dogs - Okruchy chleba
- Watch Dogs - Spójrz w otchłań
- Watch Dogs - Ryzykowna oferta
- Watch Dogs - Wzór dla wszystkich
- Watch Dogs - Podkładanie pluskwy
- Watch Dogs - Daleko poza siatką
Akt 3:
- Watch Dogs - Nadzieja to smutna rzecz
- Watch Dogs - Rojowisko paranoi
- Watch Dogs - Niepowstrzymana siła
- Watch Dogs - Przyszłość to Blume
- Watch Dogs - Do portfolio
- Watch Dogs - Wszelkimi niezbędnymi środkami
Akt 4:
- Watch Dogs - Ktoś puka
- Watch Dogs - Najciemniej pod latarnią
- Watch Dogs - Szczurza nora
- Watch Dogs - Warunek Defalta
- Watch Dogs - Młodsza siostra
- Watch Dogs - Duchy przeszłości
- Watch Dogs - Bez odwrotu
Akt 5:
Centra i wieże ctOS (dzielnice)
- Watch Dogs - ctOS: Pawnee, Parker Square
- Watch Dogs - ctOS: The Wards
- Watch Dogs - ctOS: Brandon Docks
- Watch Dogs - ctOS: Mad Mile
- Watch Dogs - ctOS: The Loop
Włamania do ctOS-u (dzielnice)
- Watch Dogs - Włamania ctOS: Parker Square, The Wards, Brandon Docks
- Watch Dogs - Włamania ctOS: Mad Mile, The Loop
Naruszenie prywatności
- Watch Dogs - Naruszenie prywatności: Parker Square, The Wards, Brandon Docks
- Watch Dogs - Naruszenie prywatności: Mad Mile, The Loop
Śledztwa
- Watch Dogs - Handel ludźmi
- Watch Dogs - Zaginione osoby
- Watch Dogs - Telefony na kartę
- Watch Dogs - Handel bronią
- Watch Dogs - Kody QR
- Watch Dogs - Cyfrowe Odloty
- Watch Dogs - Czynności w mieście i mini-gry
Zadania dodatkowe
- Watch Dogs - Zlecenia machera: Typy zleceń, Pawnee, Parker Square
- Watch Dogs - Zlecenia machera: The Wards, Brandon Docks
- Watch Dogs - Zlecenia machera: Mad Mile, The Loop
- Watch Dogs - Konwój: Pawnee, Parker Square, The Wards, Brandon Docks
- Watch Dogs - Konwój: Mad Mile, The Loop
- Watch Dogs - Kryjówki gangów: Pawnee, Parker Square
- Watch Dogs - Kryjówki gangów: The Wards, Brandon Docks, Mad Mile, The Loop
Porady i wskazówki
Poziom zdrowia i śmierć
Gdy główny bohater zostanie ranny ekran stanie się czerwony i pokryty krwią. Im będzie jej więcej, tym Aiden będzie bliższy śmierci. Aby temu zapobiec należy szybko znaleźć jakieś schronienie, gdzie bohater będzie mógł złapać chwilę oddechu. Jeśli w tym czasie nikt nie będzie go atakował, to zdrowie zregeneruje się samo. Gdyby jednak doszło do śmierci, to gra wycofa nas do ostatnio zapisanego punktu (w przypadku misji) lub do pobliskiego miejsca (w przypadku eksploracji miasta). Śmierć nie odbije się jednak negatywnie w żaden inny sposób.
Osłony
Działania w Watch Dogs możesz prowadzić z ukrycia lub stając do bezpośredniej walki z przeciwnikami. Haker powinien raczej trzymać się pierwszej metody, ale jeśli ktoś lub poszaleć, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby skorzystać ze sporego arsenału, przy pomocy którego można dziesiątkować wrogów. Aby strzelaniny kończyły się dla ciebie szczęśliwie musisz pamiętać o korzystaniu z osłon, zapewnianych przez wszelkiego rodzaju obiekty otoczenia (ściany, meble, murki itd.). Główny bohater jest bowiem podatny na ostrzał, dlatego konieczne jest szukanie schronienia.
W trakcie pojedynków strzeleckich staraj się nie wychodzić na otwarty teren, ponieważ staniesz się łatwym celem dla oponentów. Dlatego jeśli podczas potyczki musisz się przemieścić, to przeskakuj bezpośrednio z jednego ukrycia do drugiego.
Zdobywanie broni
Swój arsenał możesz powiększać na dwa sposoby. Pierwszy to odwiedzanie sklepów z bronią, gdzie za gotówkę możesz zaopatrywać się w nowe modele. Druga możliwość, nieco bardziej losowa, to zdobywanie broni na poległych przeciwnikach. Jeśli podczas walki zdobędziesz w ten sposób nowy model, to zostanie on na stałe przypisany do twojego arsenału.
Walka wręcz
Aiden nie musi w krwawy sposób rozprawiać się z przeciwnikami. Zamiast tego może się do nich zakradać i z zaskoczenia ich obezwładniać. Jest to sposób bardzo cichy, dlatego nie musisz się obawiać, że zaalarmujesz okolicznych strażników (chyba, że któryś cię zobaczy w trakcie obezwładniania kolegi). Jeśli zależy ci na cichym zaliczaniu zadań, to będzie to jedna z częściej wykorzystywanych umiejętności. Aby z niej skorzystać musisz podejść bardzo blisko przeciwnika i zaatakować go wręcz. Po chwili Aiden powali go nieprzytomnego na ziemię.
Działanie w ukryciu
Zamiast eliminować wrogów pojedynkach strzeleckich możesz się między nimi przekradać lub eliminować po cichu - obezwładniając ich (patrz akapit - Walka wręcz) lub zabijając pistoletem z tłumikiem. Aby ułatwić sobie zadanie warto korzystać z mini-mapy, na której czerwonymi kropkami są zaznaczeni przeciwnicy. Oprócz samych wrogów czerwone trójkąty pokazują miejsce, w które dany oponent patrzy. Dzięki temu możesz zaplanować swoje akcje tak, aby nie wyjść wprost pod wartownika.
Sami wrogowie mają kilka rodzajów zachowań. Kiedy nic się nie dzieje, po prostu patrolują wybrane odcinki lub stoją w wybranych punktach. Jeśli jednak coś przykuje ich uwagę, to nad głową pojawi się wykrzyknik, a wokół niego zacznie tworzyć się czerwona linia. Jeżeli stworzy ona trójkąt, to wrogowie podejmą wszelkie kroki przeciwko Aidenowi. Dlatego kiedy tylko zobaczysz, że strażnik zaczyna się niepokoić, postaraj się jak najszybciej wyjść z jego pola widzenia i oddalić się. Wróć do niego dopiero, gdy trochę się uspokoi.
Pamiętaj również, aby nie eliminować przeciwników w miejscach, gdzie mogą dojrzeć ich inni wrogowie. Aiden nie może bowiem przenosić ciał, więc staraj się rozprawiać z wartownikami w niewidocznych i mało uczęszczanych lokacjach.
Alarmy
Jeżeli nie uda ci się wystarczająco szybko zniknąć strażnikowi z oczu lub mocno narozrabiasz, to wartownicy włączą alarm. Spowoduje on nie tylko to, że przeciwnicy staną się bardzo czujni i będą próbowali cię dorwać, ale również wezwą posiłki. Jeśli im w tym nie przeszkodzisz, to szybko się okaże, że zamiast kilku wrogom, będziesz musiał stawić czoło dużemu oddziałowi.
Hakowanie
Dzięki swojemu smartfonowi Aiden może niemal z każdego miejsca hakować wszelkiego rodzaju obiekty i osoby. Początkowo zasięg działania bohatera jest ograniczony, ale włamywanie się do wież ctOS-u powoduje, że twój obszar hakowania znacznie wzrasta (przy okazji odkrywasz też dojścia do nowych sekretów). Aby włamać się do jakiegoś systemu należy znaleźć się w jego pobliżu, a potem wcisnąć i przytrzymać odpowiedni klawisz. Warto zaznaczyć, że drobne włamania (np. do telefonów innych osób) nie wymagają żadnej energii, ale większe działania (np. zhakowanie sygnalizacji świetlnej) wyczerpuje zapasy smartfona - poziom baterii jest wyświetlany w lewym dolnym narożniku (bateria regeneruje się stopniowo po kilku chwilach). Poziom pojemności baterii można także zwiększyć poprzez specjalne ulepszenia.
Dzięki możliwości hakowania możesz między innymi „prześwietlić" wybraną osobę, wkradać się do telefonów, aby zdobyć różnego rodzaju informacje czy dokonać przelewu (zdobyte w ten sposób pieniądze musisz wypłacić z bankomatu). Włamywać się możesz także do kamer. Dzięki temu możesz szybko rozpoznać teren, ale na samej obserwacji się nie kończy. Przez obraz z kamery możesz bowiem prowadzić dalsze hakowanie - na przykład włamywać się do kolejnych kamer czy aktywować różnego rodzaju urządzenia. Ta ostatnia możliwość przydaje się między innymi do odwracania uwagi strażników, ale może też mieć działanie destrukcyjne. W niektórych miejscach znajdują się bowiem ładunki, po zhakowaniu których dochodzi do eksplozji mogącej zabić okolicznych wrogów (i oczywiście zwracając uwagę innych przeciwników).
Policja i pościgi
Wykonywanie nielegalnych akcji, takich jak wyrzucanie kierowców z aut i zabieranie ich maszyn (w takich przypadkach warto wytrącić im telefon, zanim wezwą policję), zabijanie przechodniów czy bieganie po mieście z bronią w ręku powodują, że zaczynają się poszukiwania twojej osoby. Informują o tym żółte okręgi na mini-mapie oraz znajdujący się pod nią żółty pasek, który będzie się stopniowo zapełniał (jeśli nie zgubisz policji), aż do momentu, kiedy zostaniesz namierzony.
Jeśli znajdziesz się w żółtym okręgu na mini-mapie, to najlepszą metodą, aby nie zostać namierzonym, będzie jak najszybsze opuszczenie go. Istnieją również urządzenia służące do zakłócania radarów policji, które okazują się przydatne podczas ucieczek.
Gdy dojdzie już do pościgu (jeśli nie zdążyłeś uciec podczas namierzania lub wynika to z założeń danej misji), to postaraj się jak najszybciej zniknąć z pola widzenia policji. Możesz się w takim przypadku posłużyć niektórymi zdolnościami (np. zhakować sygnalizację świetlną lub podnieść most zwodzony). Kiedy stróże prawa nie będą cię widzieć postaraj się, jak najszybciej opuścić szary okręg na mini-mapie. Po oddaleniu od niego po pewnym czasie sytuacja uspokoi się. Możesz również przeczekać pościg w jakimś mało uczęszczanym miejscu, chociaż jest to wariant bardziej ryzykowany niż typowa ucieczka.
Policji możesz też stosunkowo łatwo uciec korzystając z łodzi - wystarczy takową znaleźć i oddalić się od brzegu. Policjancie nie będą cię w takim przypadku gonić. Wyjątkiem jest śmigłowiec, który możesz jednak zneutralizować chwilowo korzystając ze specjalnej zdolności, którą należy wcześniej rozwinąć.
O częstości występowania patrolów policyjnych i zgłoszeń na bohatera, ma wpływ pasek reputacji. Im jest ona lepsza, tym rzadziej będą interesować się nami policjanci (i vice versa). Na poziom reputacji ma przede wszystkim nasz styl gry - im więcej mordujesz, czy to policjantów czy zwykłych przechodniów, tym gorsza reputacja. Obezwładnianie przeciwników i zapobieganie przestępczym czynom podnosi z kolei nasz wskaźnik reputacji.
Policja a inni przeciwnicy
Zasady ucieczki przed innymi wrogami (gangsterami, macherami itd.) są identyczne, jak te w przypadku policji opisane powyżej. Istnieje jednak pewien wyjątek. W starciach z wrogami możesz się bowiem posłużyć siłą i po prostu wszystkich wystrzelać. Sposób ten działa w przypadku zwykłych wrogów - jeśli zabijesz wszystkich podczas pościgu, to automatycznie się on zakończy. W przypadku policji sprawa wygląda inaczej - jeżeli będziesz zabijał policjantów, to stale będzie ich przybywać, a pościg nabierze na sile. Dlatego w przypadku stróżów prawa w grę wchodzi jedynie ucieczka.