Watch Dogs rzuca wyzwanie GTA V; PC wiodącą platformą
„Jeśli masz świetny produkt, to apetyty są rozbudzone.”
Alain Corre, dyrektor Ubisoftu na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki stwierdził w wywiadzie dla magazynu Edge, że Watch Dogs zaoferuje graczom więcej niż GTA V, głównie dzięki możliwościom sprzętu nowej generacji.
- Tak, Grand Theft Auto to jedna z największych marek na rynku gier. Wszyscy ją respektują i my na pewno także będziemy się świetnie bawić przy nowej części - twierdzi menedżer. - Ale Watch Dogs powstaje na platformy nowej generacji, wprowadzając wiele nowych funkcji - łączność, interaktywność, aktywny tryb sieciowy. Wszystko to wprowadza do gatunku gier z otwartym światem nieco świeżości.
Corre nie obawia się porównań z najnowszą częścią serii studia Rockstar, która ma ukazać się we wrześniu tego roku. Wprost przeciwnie. - Jeśli masz świetny produkt w jakiejś kategorii, to apetyty konsumentów są rozbudzone. Gracze uwielbiający gry wyścigowe kupią wiele tytułów w tym gatunku - uważa Corre. - Wydaje nam się, że możemy nawet zyskać na premierze GTA V. Ludziom spodoba się taki rodzaj gier i myślę, że Watch Dogs zachęci tych samych fanów.
Ubisoft potwierdził na ostatniej konferencji Sony, że Watch Dogs nie będzie ograniczone jedynie do nowej generacji konsol i ukaże się także na X360, PS3, Wii i PC. Jednak to właśnie na PlayStation 4 i następnej konsoli Microsoftu gra zaprezentuje wszystkie możliwości.
- Watch Dogs to gra natywna dla nowej generacji. Staramy się wprowadzić wszystkie elementy związane z nowym sprzętem: łączność, immersję, większą interaktywność - wyjaśnia Corre. Zapewnia jednak, że nowa gra Ubisoftu trafi także na starsze urządzenia. - Nasi inżynierowie zapewniają, że tytuł świetnie zadziała również na obecnej generacji sprzętu. Minie trochę czasu, zanim każdy gracz kupi nową konsolę. Musimy respektować obecną sytuację - dodał.
Co dokładnie ma na myśli Corre, mówiąc o nowych funkcjach? Chodzi głównie o możliwość gry na wielu innych urządzeniach. - Możesz grać w salonie, ale również, bez żadnych przeszkód, włączysz grę na smartfonie, tablecie czy komputerze osobistym. Pomysł jest taki, że bez względu na to, gdzie się znajdujesz, będziesz w stanie pomagać znajomym i sprawdzać, co się dzieje w twojej grze - tłumaczy dyrektor.
Tymczasem w innym wywiadzie, szef francuskiego wydawcy, Yves Guillemot stwierdził, że wiodącą platformą podczas produkcji gry jest PC, głównie dzięki architekturze systemu, która upraszcza konwersję na inne platformy.
- Spodziewamy się mniejszych problemów przy przenoszeniu na PS4, niż to miało miejsce w przypadku PS3. W przeszłości najpierw powstawała wersja X360, a dopiero potem PS3. Zabierało to mnóstwo czasu i pieniędzy - dodał prezes Ubisoftu w wywiadzie z Inside Gamer.