Wczesna wersja kosmicznego symulatora Elite: Dangerous otrzymała tryb sieciowy
Jest też nowy film z rozgrywki.
Studio Frontier Developments opublikowało drugą „fazę” kosmicznego symulatora Elite: Dangerous dla graczy wspierających produkcję finansowo. Główną innowacją jest wprowadzenie trybu sieciowego.
Na poniższym materiale wideo szef firmy - David Braben - prezentuje potyczki multiplayer, a następnie producent wykonawczy Michael Brookes opisuje opcje rozwoju posiadanego statku, mówi też o zarabianiu kredytów i scenariuszach w kooperacji.
Rozgrywki sieciowe obejmują cztery tryby: swobodną walkę „każdy na każdego”, potyczki drużynowe czy obronę uszkodzonej jednostki w kooperacji. Ostatnia opcja to zabawa w „łowców i zwierzynę”.
„To niesamowicie ekscytująca i ważna faza rozwoju Elite: Dangerous” - komentuje Braben. „Śledzenie statystyk, kod sieciowy i zarządzanie całością to nowe, duże systemy testowane w fazie 2.0. To także pierwsza okazja na sprawdzenie mechaniki przy dużej liczbie graczy jednocześnie.”
Twórcy planują wydać jeszcze dwie duże aktualizacje tego typu dla wersji alpha, a następnie gra wkroczy w betę, nadal zarezerwowaną na płacących graczy.
Pierwowzór Elite wydano w 1984 roku na mikrokomputery BBC. Elite uznawane jest za jednego z prekursorów całego gatunku trójwymiarowych symulatorów kosmicznych. Kampania na Kickstarterze, w której zbierano pieniądze na nową odsłonę serii, zakończyła się powodzeniem w styczniu tego roku. Gra ukaże się w w tym roku na PC.