Weekendy wyścigowe i rating kierowców. Tryb wieloosobowy Forza Motorsport w szczegółach
Twórcy wyjaśniają zmiany i nowości.
Twórcy Forza Motorsport postanowili w końcu podzielić się szczegółami trybu wieloosobowego i wygląda na to, że ten aspekt rozgrywki był kluczowym elementem prac prowadzonych przez deweloperów. Zmian i nowości jest naprawdę sporo.
We wczorajszym odcinku Forza Monthly twórcy omówili tryb wieloosobowy nadchodzącej odsłony. Możemy wyróżnić trzy główne tryby - Featured Multiplayer, w którym znajdziemy wyścigi rankingowe odbywające się o ustalonych porach, Private Multiplayer, gdzie stworzymy własne sesje i dostosujemy je do swoich upodobań oraz klasyczny dla serii tryb Rivals. Twórcy ogromny nacisk położyli też na systemy kar oraz reputacji, ale zacznijmy od początku.
W Featured Multiplayer weźmiemy udział w predefiniowanych zawodach, które odbywać się będą o określonych godzinach i zaoferują pełne weekendy wyścigowe. Oznacza to, że przed wyścigami odbywać się będą kwalifikacje oraz sesje próbne. Imprezy podzielone będą na konkretne klasy, a wszelkie informacje o liczbie okrążeń czy warunkach na torze dostępne będą odpowiednio wcześniej, by dać nam czas na przygotowania.
Podczas kwalifikacji liczba okrążeń będzie ograniczona, a najlepsze z nich będzie determinowało naszą pozycję na starcie. Podczas otwartych sesji treningowych na torze będzie towarzyszyć nam maksymalnie 23 innych graczy. Twórcy zapewniają, że w każdej klasie w każdej chwili znajdziemy co najmniej jeden aktywny wyścig, a kolejne eventy startować będą co około 30 minut. W trybie Featured Multiplayer znajdziemy dwa rodzaje wyścigów.
W Spec Series wszystkie auta będą homologowane, by zapewnić równe szanse wszystkim uczestnikom. Oznacza to, że uczestnicy startować będą w identycznych maszynach. Drugi rodzaj to Open Series, czyli seria otwarta, w której takich ograniczeń nie znajdziemy i będziemy mogli używać swoich stuningowanych maszyn - o ile mieszczą się w ramach danej klasy. Ważnym aspektem wyścigów będą też pit stopy, w których zarządzać będziemy ilością paliwa w baku czy mieszankami opon.
Poza trybem rankingowym dostępne będą też prywatne lobby (Private Multiplayer) - stworzymy tu własne zawody, dostosujemy zasady, długość czy typ wyścigu. W tym trybie możemy oddać się relaksującym przejażdżkom ze znajomymi, a także odwzorować długodystansowe wyścigi wytrzymałościowe, jak 24-godzinne zmagania Le Mans. W trybie prywatnym rating kierowcy i bezpieczeństwa nie są brane pod uwagę, a zachowanie w tych trybach nie wpływa na naszą ocenę.
A skoro przy tym jesteśmy - ściegajac się w sieci oceniani będziemy pod kątem umiejętności (Driver Rating) oraz tego, jak zachowujemy się na torze (Safety Rating). W wyścigach rankingowych (Featured Multiplayer) będziemy łączeni z graczami o podobnym poziomie umiejętności i temperamencie, więc kierowcy prowadzący czysto i zgodnie z zasadami fair play będą trafiać na takich samych konkurentów, zaś piraci drogowi - na innych piratów. System wspomagany jest przez uczenie maszynowe, czyli sztuczną inteligencję.
W nowej Forzy Motorsport powróci też tryb Rivals, który jest wariacja na temat prób czasowych. Wykorzystamy tu auta tuningowane w trybie kariery i zdobędziemy punkty doświadczenia tak, jak w kampanii. Nowością jest możliwość szybkiego restartowania okrążenia, a także opcja identyfikowania konkretnych zakrętów i punktów na torze, które przyczyniają się do tracenia cennych sekund.
Ostatnią rzeczą, o jakiej wspomnieli twórcy są ceny aut oraz współpraca między graczami. Przede wszystkim samochody będą kosztować mniej - najdroższe maszyny kupimy za setki tysięcy, a nie miliony kredytów, co ma zachęcić do eksperymentowania bez wywoływania poczucia zbyt łatwego zdobywania kolejnych maszyn. Poza tym możliwe będzie organizowanie sesji ze znajomymi, w trakcie których wspólnie opracowywać będziemy tuningi aut oraz strategie przed ważnymi wyścigami sieciowymi.