Weteran Call of Duty zakłada nowe studio. Pierwszy projekt postawi na kooperację
Nadal z kamerą FPP.
Dyrektor projektowania Call of Duty: Black Ops - David Vonderhaar - ogłosił założenie studia BulletFarm. Deweloper opuścił Treyarch latem ubiegłego roku, lecz ma zamiar pozostać w sferze produkcji „AAA”.
Firma ma siedzibę w Los Angeles, ale postawi w pierwszej kolejności na możliwość pracy zdalnej. Jak większość przedsiębiorstw zakładanych przez rozpoznawalne nazwiska ze świata gier, finansowanie zapewnia chiński gigant NetEase.
Pierwszy projekt BulletFarm to produkcja AAA z kamerą w perspektywie pierwszej osoby, bazująca na silniku Unreal Engine 5. Akcję umieszczono w oryginalnym uniwersum, „z naciskiem na rozgrywkę w kooperacji”. Jeśli mamy zgadywać, będzie to survival, zgodnie z obecnym trendem. Zwłaszcza że całość ma być „świeżym spojrzeniem” na FPP, co wydaje się wykluczać strzelankę.
„To coś innego od gier, nad którymi pracowałem, ale także coś, co pokazuje moją pasję do skomplikowanych postaci, precyzyjnej mechaniki, bardziej osobistej fabuły i mnóstwa akcji” - komentuje sam zainteresowany.
„NetEase zapewniło nam niesamowitą strukturę wsparcia, byśmy mogli odkrywać te nowe ścieżki i pozwolić sobie na prawdziwą swobodę w budowaniu koncepcji i pomysłów na tytuł” - dodaje.
Vonderhaar będzie szefem studia po osiemnastu latach spędzonych właśnie w Treyarch. Dołączył do studia podczas prac nad Call of Duty 2: Big Red One, gdzie odpowiadał za rozwój trybu wieloosobowego. Później awansował na stanowisko głównego projektanta multiplayer w Call of Duty 3 oraz Call of Duty: World at War.
Kolejnym krokiem w karierze było objęcie stanowiska dyrektora projektu wszystkich odsłon z lubianej podserii Black Ops. W bardziej zamierzchłej przeszłości pomagał między innymi przy Interstate '82 z 1999 roku, a także przy Civilization: Call to Power, gdzie zajmował się marketingiem.
W tym miejscu warto być może wymienić zakres inwestycji NetEase w ostatnich latach. Poniżej tylko wybrane z nowych firm, które finansuje korporacja:
- Rebel Wolves (Konrad Tomaszkiewicz, weteran CD Projektu)
- Worlds Untold (Mac Walters, weteran Mass Effect)
- Fantastic Pixel Castle (Greg Street, weteran Blizzarda)
- T-Minus Zero Entertainment (Rich Vogel i Mark Tucker)
- Bad Brain Game Studios (Sean Crooks, weteran Ubisoftu)
- Anchor Point Studios (Paul Ehreth, weteran Remedy i Smilegate)
- Jar of Sparks (Jerry Hook, weteran Halo)
- Jackalyptic Games, dawniej Jackalope Games (Jack Emmert, weteran Cryptic Studios)