Weteran DICE poprowadzi nowe studio Ubisoftu
Zajmie się grą Avatar.
Patrick Bach został szefem najnowszego oddziału Ubisoftu, założonego przez francuską korporację w Sztokholmie. To drugie biuro tej firmy w Szwecji, po Massive w Malmo.
Bach spędził ostatnie piętnaście lat w EA DICE w tym samym mieście, odchodząc zaraz po premierze Battlefield 1. Doświadczony pracownik był między innymi producentem wykonawczym Battlefield 3 i BF4, a następnie awansował do roli wiceprezesa i menedżera generalnego.
Ubisoft Stockholm zajmie się teraz pracami nad grą powstającą na bazie filmów „Avatar”, jako studio wspierające dla wspomnianego Massive Entertainment. Wydawca planuje w najbliższych dwóch latach zatrudnić na miejscu nawet sto osób.
„Jestem szczęśliwy mogąc dołączyć do rodziny Ubisoftu, gdzie - jak czuję - będę mógł wykorzystać swoje doświadczenia na nowe i inne sposoby” - komentuje Bach.
Ubisoft dodaje, że Massive Entertainment obchodzi w tym roku 20. urodziny. Studio z Malmo jest częścią francuskiej korporacji od 2008 roku i także tutaj planowana jest dalsza rekrutacja pracowników.
„Wierzę, że umiejętności przywódcze Patricka Bacha, jego chęć rozwijania pasji i kreatywności pracowników, a także atrakcyjność marki Ubisoft zachęcą światowej klasy talenty do dołączenia do Ubisoft Stockholm” - dodaje David Polfeldt, menedżer zarządzający Massive.
Ostatnim projektem, przy którym Massive Entertainment prowadziło prace jako główne studio, było The Division.
Gra na bazie filmów „Avatar” nie ukaże się przed kinową produkcją Jamesa Camerona. Tymczasem „Avatar 2” debiutuje dopiero w grudniu 2020 roku, więc na tytuł przyjdzie jeszcze poczekać.
Warstwę technologiczną napędzi silnik Snowdrop, wykorzystany właśnie w The Division, ale także w nadchodzącym South Park: The Fractured But Whole. Ubisoft obiecuje odtworzenie „unikatowego terenu i mieszkańców” księżyca Pandora, znanego z kinowej produkcji z 2009 roku.