Wiceszef Bethesdy przeprasza graczy za brak Starfielda na PS5
Rozumie ich frustrację.
Starszy wiceszef Bethesda Softworks przeprosił graczy zawiedzonych wyłącznością Starfield dla Xbox Series X/S i PC. W nowym wywiadzie Pete Hines zapewnia, że rozumie frustrację fanów, ale nie może na nią nic poradzić.
- Jeśli jesteście miłośnikami rzeczy, które robimy, i jakaś nasza gra nie będzie dostępna na waszej platformie, całkowicie rozumiem, że jesteście nieszczęśliwi czy wkurzeni - powiedział Hines w rozmowie z GameSpot, poproszony o komentarz odnośnie exclusivów Bethesdy na sprzęcie Microsoftu. - Naprawdę to rozumiem. To są prawdziwe odczucia i frustracje. Nie mam zielonego pojęcia, jak powinniście sobie z tym poradzić.
Deweloper zapewnił, że utożsamia się z fanami PlayStation 5, a następnie ich przeprosił.
- Nie wiem, jak uspokoić strach i obiekcje fanów PS5 inaczej, niż po prostu powiedzieć, że sam gram na PlayStation 5 i są gry, w której dalej będę grał na tej konsoli. Jeśli jednak chcecie zagrać w Starfield, zostaje PC i Xbox. Wszystko, co mogę powiedzieć, to „przepraszam”, bo wiem, że to może wywołać frustrację. Nie mogę z tym jednak zbyt wiele zrobić - wyjaśnia Hines.
Todd Howard, obok Pete'a Hinesa kolejna rozpoznawalna postać z Bethesdy, również wypowiedział się ostatnio o braku nadchodzącego kosmicznego RPG na PS5. Stwierdził, że skupienie się na optymalizacji gry na mniejszą liczbę platform pozwoli na lepszą optymalizację i finalnie umożliwi stworzenie lepszego produktu.
Starfield ukaże się 11 listopada 2022 roku. Bethesda obiecuje podobną dozę swobody, jak chociażby w Skyrim - nie zabraknie też licznych frakcji.