Skip to main content

Więcej gier z PlayStation trafi na PC. Sony planuje „agresywną” ekspansję na komputery

Prezes firmy wierzy w potencjał wydań multiplatformowych.

Hiroki Totoki - prezes Sony i szef działu PlayStation - zapowiedział, że firma planuje „agresywną” ekspansję na rynek komputerów osobistych. Biznesmen uważa, że chociaż głównym zadaniem gier ekskluzywnych jest napędzanie sprzedaży konsol, to wydania multiplatformowe wysokiej jakości tytułów mogą przynieść większe zyski.

W przeszłości, jak pewnie wiecie, chcieliśmy wypromować nasze konsole i głównym celem tytułów first-party było uczynienie konsoli popularniejszą” - przekazał prezes w rozmowie z inwestorami, której fragmenty cytuje serwis GamesRadar. „To oczywiście prawda, ale istnieje tu pewna synergia. Jeśli mamy silne treści first-party, nie tylko na naszych konsolach, ale też innych platformach jak komputery, to treści te mogą rosnąć wraz z wydaniami multiplatformowymi - a to pozwoli poprawić zyski operacyjne”.

To jest jedna z kwestii, na których chcieliśmy się aktywnie skupić” - kontynuuje biznesmen. „Osobiście uważam, że istnieje tu dużo okazji do wykorzystania i spore pole do poprawy, dlatego chciałbym działać agresywnie, aby wykorzystać te okazje i możliwości poprawy”. Oczywiście Sony realizuje strategię wydań multiplatformowych już od dłuższego czasu, jednak wygląda na to, że z czasem coraz większa liczba tytułów może trafić na komputery.

Kooperacyjne Helldivers 2 zaliczyło bardzo udaną premierę na PCZobacz na YouTube

Podobną strategię rozwoju przyjmuje także Microsoft. Występując wczoraj w specjalnym odcinku oficjalnego podcastu Xboxa, szef działu Phil Spencer ogłosił, że firma zamierza wypuszczać wybrane gry ekskluzywne także na platformach konkurencji - PlayStation oraz Nintendo Switch. Chociaż na razie nie padły konkretne tytuły, to najprawdopodobniej „na pierwszy ogień” pójdzie Sea of Thieves od studia Rare oraz unikalne Pentiment autorstwa Obsidian Entertainment.

Przypomnijmy, że podczas tej samej rozmowy z inwestorami Sony przyznało, że PS5 jest już w „drugiej połowie cyklu życia konsoli”, ale w ciągu najbliższego roku fiskalnego, czyli do kwietnia 2025 roku, japoński gigant nie ma w planach żadnych dużych premier najważniejszych marek. Jednocześnie, według niepotwierdzonych doniesień, w tym roku do sprzedaży może trafić nowa produkcja z uroczą maskotką PlayStation - pociesznym Astro Botem.

Zobacz także