Wiedźmin 3 - Coś się kończy, coś się zaczyna [wszystkie zakończenia]
Zobacz, jakie decyzje wpływają na różne zakończenia Wiedźmina 3 i poznaj trzy epilogi.
Misja uruchomi się automatycznie po zakończeniu zadania głównego Tedd Deireadh, Czas Końca. W zależności od podejmowanych w trakcie gry decyzji, będzie miała ona inny przebieg.
W sumie są trzy GŁÓWNE warianty zakończenia, zależne od pięciu kluczowych decyzji podejmowanych w trakcie gry. Każde zakończenie ma inny epilog. Wszystkie trzy zakończenia związane są oczywiście z losem Ciri.
Warto powiedzieć na początku, że jeśli dotarłeś do końca gry, nie będziesz już miał wpływu na to, co się ostatecznie wydarzy. Rozmowa z Avallaciem, a potem do Ciri nie ma już znaczenia. Liczą się decyzje, które podjąłeś wcześniej.
Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia
Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze
Uwaga - poniżej znajdują się spoilery związane z trzema wariantami zakończeniami gry.
Pięć kluczowych decyzji
Podejmujesz łącznie pięć kluczowych decyzji - pozytywnych lub negatywnych - które wpływają na zakończenie. Jeśli chcesz, aby Ciri przeżyła, musisz przynajmniej w trzech przypadkach wybrać warianty pozytywne. W przeciwnym razie, jeśli przeważą wybory negatywne, doprowadzisz do śmierci Ciri (wariant I zakończenia).
Zerknij na kluczowe momenty:
Po bitwie w Kaer Morhen w ramach misji Krajobraz po bitwie zdecyduj, co powiedzieć dziewczynie po śmierci Vesemira. Powiedzenie jej, że nie może być dobra we wszystkim, to opcja negatywna - Ciri upije się po twoich słowach. Opcja pozytywna, to rozpoczęcie z nią bitwy na śnieżki.
W ramach tej samej misji (Krajobraz po bitwie) możesz udać się na dwór Emhyra. Jeśli w trakcie odwiedzin przyjmiesz od niego pieniądze za przyprowadzenie Ciri, to będzie to opcja negatywna. Jeśli mu odmówisz, to będzie to wybór pozytywny.
W trakcie misji Ostatnie przygotowania będziesz musiał powrócić do gospody Jaskra i udać się na górę, gdzie czeka na ciebie Ciri. Powie ci, że ma wejść do pokoju, gdzie czekają na nią czarodziejki Filippa i Margarita. Jeśli pozwolisz iść jej samej, to będzie to rozwiązanie pozytywne. Jeżeli wejdziesz razem z nią, to okaże się to opcją negatywną.
Podczas misji Dziecko Starszej Krwi trafisz do laboratorium elfa Avallac'ha. Po jego przeszukaniu i rozmowie z jego partnerką Ciri będzie pragnęła obrócić pracownię w pył. Jeśli się zgodzisz, to będzie to rozwiązanie pozytywne. Jeżeli powiesz, aby się uspokoiła i podarujesz jej naszyjnik, to wybierzesz opcję negatywną.
Pod koniec misji Dziecko Starszej Krwi, już po opuszczeniu jaskini z laboratorium, Ciri rozpocznie rozmowę o Skjallu, który uratował jej życie. Dziewczyna będzie chciała odwiedzić jego grób. Zgódź się na to, a wybierzesz opcję pozytywną. Odmowa będzie traktowana negatywnie.
Jeśli podejmiesz przynajmniej trzy pozytywne decyzje, Ciri nie umrze, a ty będziesz mógł uzyskać jedno z dwóch pozostałych zakończeń (wariant II i III), przy czym na każdy mają także wpływ inne wydarzenia.
Uwaga - jeśli po misji Krajobraz po bitwie NIE udasz się na dwór Emhyra, to do przeżycia Ciri będziesz musiał podjąć dwa pozytywne wybory z - wówczas - czterech dostępnych.
Zakończenie (wariant I) - śmierć Ciri
To zakończenie pojawi się wówczas, gdy podjąłeś tylko dwie pozytywne decyzje w pięciu kluczowych momentach. (lub jedno, jeśli nie odwiedzisz Emhyra). Białowłosa poświęci się, by przerwać niszczenie światów przez Białe Zimno. Nie jest co prawda jasne, czy Ciri na pewno nie żyje, ale wszystko na to wskazuje.
Epilog tego zakończenia:
Geralt będzie szukał zemsty na ostatniej pozostałej przy życiu wiedźmie posiadającej medalion Ciri. Epilog rozpoczniesz w lesie, gdzie spotkasz wilkołaka Berema. Możesz go zabić w trakcie walki lub pozwolić mu żyć. Drugi wariant sprawi, że dołączy do ciebie.
Kolejnym celem będzie dotarcie do pobliskiej jaskini, gdzie spotkasz ludzi torturujących wilczycę. Możesz stanąć w jej obronie i wyrżnąć wszystkich lub zignorować sytuację i ruszyć dalej. W końcu dotrzesz do chaty wiedźmy, z którą rozpocznij walkę. W pierwszej kolejności warto wybić wszystkie potwory, zwłaszcza utopce, a dopiero potem zająć się głównym przeciwnikiem. Po zabiciu czarownicy epilog zakończy się.
Zakończenie (wariant II) - Ciri cesarzową Nilfgaardu
W tym wariancie jest możliwe objęcie przez Ciri tronu cesarskiego. W pierwszej kolejności musisz oczywiście spełnić warunek posiadania przynajmniej trzech pozytywnych decyzji w pięciu kluczowych momentach.
Są jednak dodatkowe warunki:
W trakcie misji Krajobraz po bitwie musisz namówić wiedźminkę, aby odwiedziła cesarza w Wyzimie. Ponadto musisz jeszcze spełnić kilka warunków, a mianowicie wypełnić zadania dodatkowe: Oko za oko, Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu - w tym ostatnim zadaniu musisz opowiedzieć się w finale po stronie Roche'a.
Epilog tego zakończenia:
Zaczniesz w karczmie. Opuść ją i udaj się do myśliwego, z którym zamień kilka słów, po czym wyrusz we wskazanym kierunku, gdzie spotkasz czekającą na ciebie Ciri. Wyrusz z nią do gniazda gryfa, gdzie czeka cię walka z bestią. Po jej zakończeniu udaj się nad jezioro i pokaż dziewczynie, jak łowić ryby. Petardą. Potem udaj się z wiedźminką na spacer i obejrzyj finalną scenkę.
Zakończenie (wariant III) - Ciri zostaje wiedźminką
Druga możliwość pokierowania losem Ciri, to naprowadzenie jej na drogę prawdziwej wiedźminki. Oczywiście musi ona przeżyć, a zatem wypełnić przynajmniej dwa pozytywne warunki związane z jej losem (z czterech dostępnych, ponieważ nie odwiedzasz Emhyra).
Dodatkowe warunki:
Należy zignorować podróż do Wyzimy i oczywiście nie odwiedzać cesarza Emhyra w trakcie zadania Krajobraz po bitwie. Jeśli dziewczyna nie spotka się z ojcem, nie usłyszy od niego propozycji zostania cesarzową.
Inne możliwości tego zakończenia, to wypełnienie zadań dodatkowych mających na celu zabicie Radowida (Oko za oko, Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu) i opowiedzenie się po stronie Dijkstry lub Roche'a.
Inna opcja, to nie wykonywanie zadania Racja Stanu i pozostawienie króla przy życiu, co doprowadzi do klęski wojsk Nilfgaardu i upadku cesarza Emhyra.
Epilog tego zakończenia:
Epilog rozpocznie się w pałacu cesarskim w Wyzimie. Wyrusz za szambelanem do pokoju, gdzie czeka na ciebie Emhyr. Po chwili rozpocznie się rozmowa, w której wybór opcji dialogowych nie ma większego znaczenia. Po opuszczeniu pałacu udaj się na trakt. W ten sposób dotrzesz do chłopów, którym zepsuł się wóz. Możesz zaoferować im pomoc. Następnie wyrusz w stronę opuszczonego fortu, gdzie spotkasz się z kowalem. Odbierz od niego miecz i skieruj się do karczmy, gdzie czeka na ciebie Ciri.
Bez względu na wybór, należą Ci się gratulacje! Ukończyłeś grę Wiedźmin 3!