Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wszystkie zakończenia
Sprawdź, na jakie sposoby może skończyć przygoda Geralta w Toussaint.
W dodatku Krew i Wino znajdują się trzy zakończenia, które są uzależnione od kilku kluczowych decyzji, podejmowanych w trakcie przygody. Jeden z najważniejszych wyborów zapada podczas misji głównej o nazwie Długa Noc, gdzie musisz wybrać jedną z dwóch ścieżek prowadzących do fabularnego finału.
Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku
Zakończenie 1 (śmierć obydwu sióstr)
Wariant I
Do tego finału możesz doprowadzić na dwa sposoby. Jeśli w misji Długa noc wybrałeś wariant z odnalezieniem Ukrytego, to dalsze podążanie tą ścieżką doprowadzi do tego finału automatycznie. Musisz zatem wypełnić misję Zew Krwi (jej koniec to ostatni czas na zmianę decyzji), a następnie zadania: Między światami oraz Tesham Mutna, gdzie zabijesz Bestię.
Po pokonaniu potwora księżna będzie chciała odznaczyć Geralta w trakcie misji Ceremonia. Podczas jej wykonywania możesz posłuchać Regisa i zdobyć list, z którego wynika, że księżna miała być piątą ofiarą Syanny. Następnie możesz udać się do uwięzionej siostry i porozmawiać z nią na ten temat.
Odnalezienie listu i ewentualne powiadomienie o nim księżnej w trakcie ceremonii odznaczenia Geralta są jednak opcjonalne. Nie mają bowiem żadnego wpływu na to, jak potoczy się spotkanie sióstr. A to zakończy się śmiercią obydwu. Będziesz mógł odwiedzić ich groby z kwiatami, które wręczy ci kwiaciarka i zostawić je na katafalku księżnej lub obydwu sióstr.
Ponieważ do tego zakończenia musiałeś zabić Bestię, dlatego w epilogu Regis zostanie uznany przez inne wampiry za zdrajcę.
Wariant II
Do tego zakończenia doprowadzisz również wtedy, gdy w trakcie misji Długa noc postanowiłeś odwiedzić Syannę, co doprowadzi do przeniesienia się do fantastycznej krainy w ramach zadania Dawno, dawno temu... . W trakcie jego wykonywania natkniesz się na Dziewczynkę z zapałkami, która postanowiła nieco zmienić towar dla klientów.
Zdobądź od niej wstążkę dla Syanny wygrywając ją w gwinta lub kupując za 500 koron. Po powrocie do rzeczywistości zabij Bestię w misji Tesham Mutna, po czym otrzymasz nominację do nagrody w ramach misji Ceremonia.
Jeżeli nie zdobędziesz listu z nazwiskiem piątej ofiary lub uda ci się wejść w jego posiadanie, ale nie porozmawiasz na ten temat z Syanną lub poprowadzisz rozmowę nieodpowiednio (pominiesz kwestie związane z odwróceniem się od niej siostry oraz opcji o przebaczeniu), to w finale zginą obie siostry. Będziesz mógł odwiedzić ich groby z kwiatami, które wręczy ci kwiaciarka i zostawić je na katafalku księżnej lub obydwu sióstr.
W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę wampirów z powodu uśmiercenia Bestii.
Zakończenie 2 (śmierć Syanny)
Doprowadzenie do tego finału wymaga udania się do Syanny podczas misji Długa noc (lub pod koniec misji Zew krwi). Pod jej koniec przeniesiesz się do fantastycznej krainy w ramach zadania głównego Dawno, dawno temu... . Podczas jego wykonywania natkniesz się na Dziewczynkę z zapałkami, u której Syanna zobaczy swoją kokardkę z młodości.
Jeśli dążysz do tego zakończenia, to kluczową sprawą jest ZIGNOROWANIE wstążki. Nie graj o nią w karty, ani jej nie kupuj. Po powrocie do rzeczywistości rozpocznie się misja Tesham Mutna, w trakcie której Bestia zabije Syannę. Możesz teraz walczyć z wampirem lub puścić go wolno.
Bez względu na podjętą decyzję trafisz do więzienia, gdzie rozpocznie się misja Za żelazną kratą. Po opuszczeniu więzienia Regis zaproponuje ci małe śledztwo w celu zdobycia listu z nazwiskiem piątej ofiary. Jeśli tego nie uczynisz, to będziesz mógł od razu przejść do epilogu. W przeciwnym razie zdobędziesz dowód, z którym możesz odwiedzić księżną w grobowcu. Nie zmieni to jednak jej nastawienia do Geralta.
W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę wampirów, jeśli zdecydowałeś się walczyć z Bestią lub pozostanie jednym z nich, o ile puściłeś Dettlaffa wolno.
Zakończenie 3 (pogodzenie się sióstr)
Uwaga - dodatkowymi warunkami, które należy spełnić, aby aktywować bieżące zakończenie jest przeczytanie całego dziennika guwernantki przed wyruszeniem do magicznej krainy oraz ewentualnie wypytanie Syanną o jej przeszłość po walce ze Złym Wilkiem (dzięki, MichaelAngeloo).Aby doprowadzić do tego zakończenia musisz podczas misji Długa noc (lub pod koniec misji Zew krwi) zdecydować się na rozmowę z Syanną. Po przeniesieniu się do bajkowej krainy w ramach zadania Dawno, dawno temu... odwiedź Dziewczynkę z zapałkami i zdobądź dla Syanny wstążkę z dzieciństwa. Możesz ją wygrać w karty lub zakupić za 500 koron.
Po powrocie do rzeczywistości rozpocznie się misja Tesham Mutna, w trakcie której Bestia zaatakuje Syannę, ale nie zdoła jej zabić. Ty będziesz musiał natomiast stoczyć walkę z Dettlaffem. Po jego pokonaniu rozpocznie się misja Ceremonia, a na jej początku Regis zaproponuje rozwiązanie zagadki potencjalnej piątej ofiary Bestii.
Musisz zgodzić się z nim i wyruszyć do pucybuta i żebraków w celu zdobycia listu. Po uczynieniu tego koniecznie odwiedź Syannę i porozmawiaj z nią. Wybierane opcje dialogowe mają kluczowe znaczenie dla tego zakończenia. Musisz powiedzieć Syannie, że siostra się od niej odwróciła, ale powinna pomyśleć o przebaczeniu.
W trakcie ceremonii odznaczenia Geralta dojdzie do spotkania sióstr. Jeśli wcześniej poprowadziłeś odpowiednio rozmowę ze Syanną, to siostry się pogodzą bez względu na to, jakie decyzje dialogowe podejmiesz podczas ostatniej rozmowy.
W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę u wampirów, co będzie pokłosiem zabicia Bestii.
Schemat kluczowych decyzji w trakcie gry
Odnośniki do misji ze schematu:
- Długa noc
- Zew krwi
- Między światami
- Dawno, dawno temu...
- Tesham Mutna
- Za żelazną kratą
- Ceremonia
Bez względu na zakończenie i epilog z Regisem w dzienniku pojawi się ostatnie, krótkie zadanie o nazwie Wszędzie dobrze... . Wróć do swojej winnicy w Corvo Bianco, gdzie zastaniesz nieoczekiwanego gościa. Będzie to Jaskier, Yennefer, Triss lub Ciri. Czarodziejki i wiedźminka pojawią się jednak tylko wtedy, jeśli wgrałeś postać z Geralta z podstawowej wersji gry, gdzie podjąłeś odpowiednie decyzję związane z tymi osobami. Jeśli tego nie uczyniłeś lub grasz na nowej postaci, to zawsze spotkasz tu Jaskra.