Skip to main content

Wiedźmin 3 wkrótce z nowym narzędziem do screenshotów - Ansel

Rozbudowane opcje od Nvidii.

Nvidia nie tylko zaprezentowała dwie nowe karty graficzne, ale także ujawniła, że pracuje nad Anselem - tworzonym z myślą o PC zaawansowanym narzędziu do zapisywania obrazków z gier.

Przykładowe użycie tak zwanej swobodnej kamery

Program powstaje we współpracy z deweloperami i ma być kompatybilny z wieloma znanymi tytułami.

Na razie ujawniono siedem produkcji, z którymi działać ma aplikacja - Wiedźmin 3: Dziki Gon, The Division, The Witness, LawBreakers, Paragon, No Man's Sky i Unreal Tournament.

Funkcje Ansela mają być zaawansowane, ale przedstawiciele Nvidii obiecują, że narzędzie będzie proste w użyciu.

Jeżeli zechcemy uwiecznić jakiś moment z rozgrywki, zabawa zostanie zatrzymana, byśmy zrobili screenshota. To jednak nie wszystko - pojawi się opcja operowania kamerą, by wybrać najlepszy kąt ujęcia.

Program pozwoli też na robienie zdjęć panoramicznych, w 360 stopniach. Obrazki będzie można także powiększyć, nawet 32-krotnie. Dzięki temu uzyskamy materiał do druku w formacie plakatowym.

Ansel umożliwi również ozdobienie ilustracji specjalnymi filtrami, które zmienią kolorystykę na czarno-białą lub dodadzą tak zwane „filmowe szumy”.

Pliki będzie można zapisywać w formacie OpenEXR, dzięki czemu screen otworzymy na przykład w Photoshopie, by poddać go dalszej obróbce.

Aplikacja działać ma na komputerach wyposażonych w karty Nvidii. Nie wiadomo jednak czy program kompatybilny będzie z wszystkimi modelami - na stronie internetowej marki GeForce w zakładce poświęconej obsługiwanym układom na razie wymieniono tylko GTX 1080.

Data premiery Ansela nie jest znana. Narzędzie ma zostać jednak udostępnione „wkrótce”.

Zobacz także