Skip to main content

Wiedźmin 3 - Wszystkie zakończenia poboczne

Twoje decyzje mają wpływ na ludzi i i wydarzenia związane ze światem gry.

Poniżej znajdziesz kluczowe decyzje podejmowane w trakcie całej gry, które mają wpływ na ostateczny obraz zakończenia w kontekście wątków pobocznych - efekty swoich wyborów w misjach zobaczysz na końcu gry w animowanych filmach.

Pamiętaj, że są to zakończenia poboczne - jeśli szukasz trzech głównych zakończeń Wiedźmina 3 związanych z Ciri, zerknij tutaj.

Powrót spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze


Krwawy Baron

Do tej postaci trafisz w trakcie pierwszej części gry podczas eksploracji Velen. Na losy Barona wpłynie przebieg dwóch połączonych ze sobą zadań - Panie Lasu oraz Szepczące Wzgórza.

Jeśli w trakcie tego drugiego zadania uwolnisz ducha lasu, to zamieni on żonę barona w potwora, którego zabijesz w trakcie śledztwa lub uda ci się ją odczarować, ale kobieta i tak umrze. Jej śmierć spowoduje, że Baron popełni samobójstwo.

Jeżeli w trakcie wyżej wymienionego zadania zabijesz ducha lasu, to żona Barona będzie w ludzkiej postaci, ale z oznakami obłędu. Władca grodu nie popełni samobójstwa tylko zniknie z żoną w górach szukając dla niej pomocy.

Corine i bożątko Sara

Decyzja na temat losu śniączki Corine oraz przebywającego w domu bożątka Sara pojawia się podczas misji Sen w wielkim mieście. W trakcie zadania musisz zdecydować czy chcesz pozostawić bożątko w mieszkaniu czy też wygonić je z niego.

W pierwszym przypadku Corine i Sara zamieszkają razem, prowadząc spokojne życie. Jeśli wygonisz stworzenie, to spotkasz je później podczas misji głównej Łysa Góra, gdzie pojawi się razem z innym znanym ci bożątkiem Jankiem.

Keira Metz

Z czarodziejką Keirą spotkasz się w trakcie wątku głównego, a konkretnie w misji Po omacku. Po jego zakończeniu będziesz mógł podjąć się dla Keiry wykonania kilku zadań dodatkowych: Magiczny kaganek, Zaproszenie od Keiry Metz, Mysia wieża i Przyjacielska przysługa.

Ich wykonanie pozwoli ci wziąć udział w kluczowym zadaniu o nazwie Dla dobra nauki. Pod jego koniec będziesz miał wpływ na losy Keiry. Możesz podjąć wtedy jedną z trzech decyzji - stanąć do walki z czarodziejką i ją zabić, umożliwić udanie się do Radowida, który ostatecznie wbije ją na pal lub polecić udanie się do Kaer Morhen, gdzie zaprzyjaźni się z Lambertem.

Skurwiel Junior

Do tego nikczemnego typa dotrzesz w trakcie misji głównej Dorwać Juniora. Pod jej koniec musisz zdecydować czy chcesz go zabić czy też oszczędzić mu życie. Bez względu na podjętą decyzję spotkasz się z nim w misji głównej Wyrównanie rachunków, tyle, że rzekomym Juniorem okaże się doppler Dudu. Jeśli darowałeś Juniorowi życie, to niedługo potem trafisz na niego na ulicy, gdzie jako nędzarz jest obrzucany kamieniami przez mieszkańców miasta.

Magowie

W trakcie pobytu w Novigradzie Triss będzie organizować akcję wywiezienia ich z miasta ze względu na okrutne prześladowania. Możesz pomóc im wydostać się z miasta w trakcie misji Teraz albo nigdy. Jeśli to uczynisz, to magowie zachowają życie, ale rozpoczną się pogromy nieludzi. Jeżeli odmówisz pomocy, to magowie spłoną na stosach.

Władca Novigradu i Velen

Radowid - zostanie władcą, jeśli nie wykonasz misji związanych z jego zabójstwem (Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu). Radowid pokona armie Nilfgaardu, ale okaże się władcą okrutnym wydającym wyroki śmierci na wszystkich nieludzi, zielarzy czy magów.

Dijkstra - będzie władał krainą, jeśli wykonasz zadania mające na celu zabicie Radowida (Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu), a w finałowej sekwencji opowiesz się po stronie Dijkstry. Okaże się władcą rozwijającym całą krainę.

Emhyr var Emreis - cesarz Nilfgaardu weźmie krainy w lenno, jeśli przyczynisz się do śmierci Radowida (Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu), a ostatecznie opowiesz się po stronie Roche'a występując tym samym przeciwko Dijkstrze. Temerianie odzyskają wolność kosztem innych królestw.

Emhyr vor Emreis

Władca Nilfgaardu ma tylko dwie możliwości zaistnienia w finale gry. Jeśli pozbyłeś się Radowida wykonując szereg zadań dodatkowych (Wróg publiczny Wróg publiczny, Spisek oraz Racja Stanu), to cesarz będzie żył brutalnie rozprawi się z przeciwnikami politycznymi.

Emhyra czeka jednak zupełnie inny los, jeśli władzę nadal pełnił sprawował Radowid albo na tronie zasiądzie Dijkstra (w misji Racja Stanu musisz pod koniec opowiedzieć się po jego stronie). Pogarszająca się pozycja cesarza spowoduje, że Emhyra zabiją zaufani dotąd ludzie.

Władca Skellige

Na wyspach walecznych wojowników do władzy mogą dojść trzy osoby: Cerys, Hjalmar lub Bran. Wszystko zależy od tego, jaką decyzję podejmiesz w trakcie zadania Królewski gambit.

Jeżeli pomożesz w śledztwie Cerys, to ona zostanie mądrą władczynią rozwijającą mocno wyspy, ale i rozleniwiając nieco wojowników z powodu braku wojen. Hjalmar zasiądzie na tronie, jeśli to jemu udzielisz wsparcia w trakcie powyższej misji. Będzie władcą wojownikiem toczącym wojny ze znienawidzonym Nilfgaardem, często pomimo spokoju wewnętrznego.

Bran zostanie władcą tylko wtedy, gdy zignorujesz misję Królewski gambit i nie opowiesz się ani po stronie Cerys ani Hjalmara. Nowy władca wprowadzi monarchię absolutną doprowadzając do wojny domowej.

Geralt

Los Geralta jest związany z jego romansami, które może nawiązać w trakcie przygody z Triss lub Yennefer. Kluczowe decyzje zapadają podczas dwóch zadań - Teraz albo nigdy oraz Ostatnie życzenie.

W pierwszej z misji możesz wyznać miłość Triss, a w drugiej Yennefer. I to właśnie z jedną lub z drugą wiedźmin zwiąże swoją przyszłość spędzając leniwe dni w ramionach ukochanej. Jeżeli jednak wyznasz miłość zarówno jednaj, jak i drugiej, to Geraltowi pozostanie tułacze życie i zabijanie potworów za pieniądze.

Zobacz także