Skip to main content

Wiedźmin 1 - Drobne utrapienia, skrzaty

Nawiąż sojusz ze skrzatami.

Zadania Drobne utrapienia w grze Wiedźmin 1 możesz się podjąć w rozdziale czwartym po rozmowie z murarzem Harnem [1], który przebywa przy zniszczonym moście na południe od wioski. Powie ci, że praca którą wykonuje idzie na marne, ponieważ prawdopodobnie skrzaty w nocy niszczą most.

Po wysłuchaniu relacji Harna udaj się do guślarki lub Abigail [2], które spotkasz przy karczmie w chatce. Porozmawiaj na temat przypuszczeń murarza, a dowiesz się, że pewnie wystarczy oddać skrzatom kocią uprzęż, aby wszystko wróciło do normy. Przedmiot ukradły karły przebywające w krypcie [3]. Jaskinia znajduje się w samym centrum lokacji Pola. Zabierz uprząż z kapliczki skrzatów na północy krypty.

Zanieś uprząż zdobyty przedmiot do kapliczki przy moście [4]. W nagrodę otrzymasz czterolistną koniczynę [5], którą podaruj murarzowi. Alternatywna opcja ukończenia zadania, to przekazanie dowolnego spirytusu skrzatom, za co także otrzymasz koniczynę i szybciej ukończysz zlecenie.

UWAGA: koniczyna pojawia się natychmiast w twoim ekwipunku, w grupie Przedmiotów fabularnych po przekazaniu alkoholu lub uprzęży, pomimo że nadal możesz wchodzić w interakcję z ołtarzem.

W nagrodę za ukończenie zadania będziesz mógł wybrać: 400 orenów, księgę "Vodyanoi albo ryboludzi opisanie" (pospolita) lub pomoc syna murarza, który jest łucznikiem (niestety jego pomoc jest mizerna) - będzie on chodził z tobą po polach i pomagał w walce z potworami.

Następnie: Wiedźmin 1 - Polowanie na Gon, pustelnik

Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Wiedźmin 1 - Złodziejskie nasienie, Najada

Zobacz także