Wiedźmin 1 - eliksiry: lista wszystkich
Zestawienie mikstur i sposoby ich odblokowania.
Na tej stronie znajdziesz listę wszystkich eliksirów dostępnych w grze Wiedźmin 1 i opis ich działania. W dalszej części znajdziesz miejsca i sposoby na zdobycie receptur w kolejnych rozdziałach.
Na tej stronie:
Lista wszystkich eliksirów i opis działania
- Biały miód - spożyte eliksiry przestają działać i zostaje obniżony poziom zatrucia (toksyczności)
- Biała Mewa - eliksir podstawowy. Jest to jedynie baza do wytworzenia silniejszych eliksirów, która działa jak mocny alkohol.
- Czarna krew - rani potwory, które piją krew, a więc wszelkie trupojady, jak utopce czy graveiry oraz wampiry
- Dekokt Raffarda Białego - natychmiast odnawia część zdrowia
- Dzierzba - działa podobnie jak Czarna krew krzywdząc atakujących, jednak działa na każdy typ przeciwnika i nie rani ich, a powoduje u nich ból, który obniża parametry przeciwnika, szybkość i jego zdolność do wykonywania uników
- Filtr Petriego - twoje znaki są silniejsze
- Grom - eliksir podstawowy. Zadajesz większe obrażenia kosztem obniżenia pancerza
- Jaskółka - eliksir podstawowy. Przyspiesza regenerację zdrowia - pasek odnawia się na twoich oczach. Zawsze posiadaj zapas
- Kot - eliksir podstawowy. Pozwala widzieć w ciemności. Zawsze posiadaj zapas.
- Las Mariborski - zwiększa pasek energii używanej do rzucania znaków
- Pełnia - zwiększa maksymalną ilość punktów zdrowia
- Pocałunek - przerywa Krwawienie i zwiększa odporność na nie
- Powój - zapewnia odporność na kwas
- Puszczyk - eliksir podstawowy. Przyspiesza odnawianie energii
- Rosomak - zadajesz większe obrażenia, gdy poziom twojego zdrowia jest niższy niż 50%
- Wierzba - większa odporność na ogłuszenie i powalenie
- Wilga - naturalizuje i zwiększa odporność na trucizny
- Wilk - większa szansa na obrażenia krytyczne
- Wywar de Vries - pozwala wykrywać niewidzialne istoty
- Zamieć - eliksir podstawowy. Czas i ruchy Geralta zostają spowolnione. Zyskuje w tym czasie 50% więcej szans na wykonanie uniku i parowania. Warto używać tylko w czasie długich starć, gdyż spowalnia poruszanie się, dlatego warto mieć pod ręką Biały miód, by zneutralizować działanie eliksiru, gdy nie będzie już potrzebny
- Żonie łzy - natychmiast usuwa skutki upojenia alkoholem
Eliksiry w rozdziale 1
Puszczyk, Powój i Biały miód - przepis posiada na pojedynczym zwoju Księga puszczyka jeden z bandytów Salamandry, którzy napadną cię po krótkiej rozmowie w jaskini - tej do której wchodzisz klapą w podłodze i w której spotykasz Alvina oraz Abigail w zadaniu Ludzie i potwory.
Drugi egzemplarz zwoju znajdziesz w pobliskiej szkatułce w grocie kontynuując zadanie. Jeśli nie znajdziesz zwoju, nie przejmuj się - zakupisz go bez problemu w drugim rozdziale.
Eliksiry w rozdziale 2
- Wilga, Wilk, Czarna krew - paser Talar [1], szukaj u niego Księgi Wilgi, która zawiera trzy wymienione receptury
- Puszczyk, Powój i Biały miód - Kalkstein [2] w Wyzimie Klasztornej na północy
- Las Mariborski - starszy druid [3]
- Filtr Petriego - otrzymasz recepturę wraz z kluczem na cmentarz od grabarza w zadaniu Wdzięczność grabarza
- Żonie łzy - Dziadek, jeśli oszczędzisz go w zadaniu Kanibal
Eliksiry w rozdziale 3
- Dekokt Raffarda Białego - po ukończeniu zadania głównego Eleganckie przyjęcie możesz zdobyć go od Leuvaardena
- Wywar de Vries - otrzymasz od Triss w zadaniu Źródło
- Pocałunek - Księga Pocałunku. Możesz ją zakupić u Kalksteina w rozdziale trzecim - przebywa on w Wieży na bagnach. Druga opcja to rozmowa z karczmarzem w Nowym Narakorcie [4] w Wyzimie Handlowej - zapłać mu za plotki dwukrotnie, a otrzymasz księgę i zwój
- Wierzba i Rosomak - Księga Rosomaka, którą wydobędziesz z królewskiej kikimory w zadaniu Bez przebaczenia
- Żonie łzy - najłatwiejszy i zawsze możliwy do zrealizowania sposób na zdobycie tego eliksiru to upicie się w Nowym Narakorcie [4] (karczma w Wyzimie Handlowej) i pogadanie z kelnerką. Możesz potrzebować kilku prób zagajenia rozmowy. Potem wysłuchaj co ma do powiedzenia, a otrzymasz recepturę
Eliksiry w rozdziale 4 i 5
W tym rozdziale jedynym handlarzem zwojami jest Pustelnik na Polach i nabędziesz u niego poniższe recepty:
- Puszczyk, Powój i Biały miód - księga Puszczyka
- Wilga, Wilk, Czarna krew - księga Wilgi
- Filtr Petriego - Pustelnik lub Kalkstein w piątym rozdziale
- Las Mariborski
- Pocałunek - księga Pocałunku
- Rosomak, Wierzba - Pustelnik lub Kalkstein w rozdziale piątym
- Wywar de Vries - Pustelnik lub Kalkstein w rozdziale piątym
Grom, Dzierzba, Pełnia - księga Gromu zawierająca te przepisy zostanie ci przekazana, gdy oszczędzisz Berengara pod koniec głównego wątku w rozdziale 4. Alternatywnie nabędziesz księgę w rozdziale piątym u Kalkstein lub znajdziesz w Krypcie Kruka
Następnie: Wiedźmin 1 - oleje: lista wszystkich
Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Wiedźmin 1 - zielnik: wszystkie księgi