Wiedźmin 1 - Niebieskooka
Znajdź zaginioną siostrę rycerza.
Misję Niebieskooka w grze Wiedźmin 1 możesz rozpocząć po rozmowie z Patrickiem z Weyze [1], rycerzem przebywającym w karczmie Nowy Narakort. Mężczyzna opowie ci o swojej siostrze, która prawdopodobnie przemieniła się w wampira po ugryzieniu przez ten rodzaj potwora. Twoim celem będzie jej odszukanie.
Poszukiwania należy rozpocząć w zamtuzie [2]. Spotkasz tam dziewczynę podobną do opisu przedstawionego przez rycerza, ubraną w niebieską suknię. Możesz wrócić do zleceniodawcy, aby mu o tym powiedzieć albo od razu sprawdzić, czy dziewczyna posiada na szyi ślady wampira.
W tym celu musisz zapłacić za dziewczynę 500 orenów (targi tylko podniosą cenę) albo pokazać jej sygnet Domu Nocy (możesz go uzyskać po upiciu von Blunta na przyjęciu w misji Eleganckie przyjęcie). Zyskasz za niego zniżkę o 200 orenów, a jeśli podarujesz dziewczynie szafir, to będziesz mógł spędzić z nią noc za darmo, za co otrzymasz kartę romansu.
Wróć do zamtuza i udaj się na piętro. Po drodze musisz pobić albo przekupić strażnika (250 orenów) - inna możliwość, to pokazanie mu wspomnianego sygnetu Domu Nocy, o ile go posiadasz. Rozpocznij rozmowę z Panią Nocy, szefową przybytku, która powie ci, że wszystkie pracujące tu dziewczyny to pracują to wampiry. Kobieta poprosi cię o zachowanie tajemnicy w zamian za noc z nią i trzema dziewczynami, za co otrzymasz kolejną kartę romansu.
Jeśli odmówisz, to będziesz musiał zabić wszystkie wampiry w środku. Rycerz nie podaruje ci żadnej nagrody. Jeżeli przyjmiesz ofertę wampirki, to do środka wpadnie Patrick. Możesz teraz zabić wampirzyce (Patrick nie da ci żadnej nagrody), zabić rycerzy (dziewczęta podarują ci 200 orenów) lub zabić wszystkich (wtedy będziesz mógł co najwyżej przeszukać ciała poległych). W tym momencie misja zakończy się.
Następnie: Wiedźmin 1 - Strapiona sanitariuszka
Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Wiedźmin 1 - Piękna i Bestia, Carmen, wilkołak