Wiedźmin 1 - znaki: jak odblokować nowe, lista wszystkich
Lista wszystkich znaków i sposób ich zdobycia.
W grze Wiedźmin 1 bohater potrafi posługiwać się prostą magią, jaką są Znaki. Początkowo są one zablokowane i Geralt musi odnaleźć specjalne kamienie, które pozwolą mu poznać nowe moce. Na tej stronie wyjaśniamy, jakie znaki są dostępne w grze oraz jak odblokować nowe poszukując kamieni mocy.
Na tej stronie:
Aard - jak odblokować, cechy
Znak Aard odblokujesz jako pierwszy w ramach rozgrywki prologu. Umożliwia on odpychanie, przewracanie oraz ogłuszanie przeciwników. Więksi przeciwnicy są całkowicie odporni na jego działanie, za to tych mniejszych i słabiej opancerzonych, będziesz mógł natychmiast wyeliminować atakiem kończącym po ich otumanieniu lub powaleniu połączonym z chwilowym sparaliżowaniem, które jednak nie zawsze występuje. Szansa na ogłuszenie rośnie wraz z utratą zdrowia przez przeciwnika.
Rozwijając zdolność zwiększasz szansę na ogłuszenie, promień działania, ale i rozbrojenie przeciwników z noszonej broni. Znak możesz wykorzystać również do odblokowywania niektórych przejść, na przykład mniejszych zwalisk w jaskiniach czy do przewracania uszkodzonych ścian. Kamień mocy znajduje się w piwnicy, gdzie udasz się w prologu, by powstrzymać złodziei.
Igni - jak odblokować, cechy
Znak Igni pozwala ci zadać obrażenia przeciwnikom w zasięgu, a nawet podpalić ich, by otrzymywali dodatkowe obrażenia rozłożone w czasie - jest to po prostu znak ofensywny. Ponadto pozwala rozpalać ogniska. Szczególnie skuteczny przeciwko wodnym potworom (utopce, wyznawcy Dagona). By zdobyć znak Igni, zbadaj Krąg żywiołów (Krąg Wewnętrznego Ognia) wewnątrz krypty w Rozdziale 1. Odwiedzisz ją w ramach zadania Pogrzebane wspomnienia, ale możesz ją przeoczyć.
Quen - jak odblokować, cechy
Znak Quen aktywuje osłonę, która pochłania niewielką część obrażeń. Po ulepszeniu mocy może w znaczącym stopniu neutralizować działanie żywiołów. Tarczę możesz aktywować przed walką, lecz utrzymuje się krótko. Warto wykorzystać ją w walce, gdy posiadasz mało zdrowia oraz aby zyskać trochę czasu na przykład na wypicie eliksiru, lecz mimo wszystko jest to dość słaby znak. Krąg wiszących kamieni, który nadaje ci zdolność posługiwania się znakiem Quen znajdziesz w jaskini w Lesie na bagnach.
Yrden - jak odblokować, cechy
Znak Yrden nie jest często używany w trakcie walki, ale świetnie sprawdzi się przed jej zainicjowaniem. Geralt tworzy na ziemi pułapkę, która może mieć różny efekt w zależności od zakupionych ulepszeń zdolności. Jej podstawowa wersja ma za zadanie spowolnić wrogów, którzy znajdą się na znaku. Podstawowa wersja znaku jest wyjątkowo słaba.
Ulepszenie znaku pozwoli ci skutecznie radzić sobie z bossami. Postaw ulepszoną pułapkę zawierającą kilka ładunków. Wróg po wkroczeniu na nią otrzyma obrażenia i dodatkowy efekt, co skutecznie go spowolni. Znak odblokujesz w rozdziale drugim, w Lesie na bagnach. W północno zachodniej części znajdziesz las druidów. Wewnątrz znajduje się Kamień niechcianej mocy - wystarczy wejść z nim w interakcję.
Aksji - jak odblokować, cechy
Znak Aksji pozwala chwilowo zmusić przeciwnika do walki z jego sojusznikami, lecz w przypadku braku przeciwników zaatakuje także ciebie. "Przejęty" przeciwnik posiada wskaźnik zdrowia w kolorze niebieskim. Niektórzy wrogowie są odporni na działanie zaklęcia. Po ulepszeniu możesz załadować znak, by wywołać strach u przeciwników wokoło Geralta.
Korzystaj z aktywnej pauzy, by wybrać najsilniejszego oponenta. Choć zwykle i tak szybko polegnie, to przynajmniej odciągnie uwagę od Geralta. Używaj szczególnie przy walce z dużą ilością słabych przeciwników, głównie ludzi. Znak zdobędziesz pod koniec rozdziału drugiego, gdy dostaniesz się do Tajemniczej wieży. Wystarczy wejść w interakcję z kamieniami pośrodku.
Następnie: Wiedźmin 1 - karty romansów: lista wszystkich
Spis treści: Wiedźmin 1 - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Wiedźmin 1 - sygnet wiecznego ognia, jak użyć