Wiedźmin 2 - Poradnik
Poradnik do Wiedźmina 2 (100% ukończenia gry): Wszystkie misje główne i zadania poboczne oraz sekrety gry.
Witamy w obszernym, darmowym poradniku i solucji do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. W niniejszej publikacji zapoznacie się z dokładnym opisem przejścia gry z rozdzieleniem na dwa wątki fabularne, a także wskazówki przejścia do zadań pobocznych i garść porad ogólnych. Zapraszamy do lektury.
Spis treści
Wiedźmin 2 - Sterowanie
Wątek główny
Wiedźmin 2 - Prolog - Lochy La Valette'ów, Z woli króla
Wiedźmin 2 - Prolog - Na pierwszej linii, Barykada
Wiedźmin 2 - Prolog - Próba ognia, Do świątyni, Krew z krwi
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Twarde lądowanie, Z woli boskiej i katowskiej
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Niemoralna propozycja
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Kejran
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Zabójcy królów, Róża pamięci
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Zabójcy królów c.d.
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Gdzie jest Triss Merigold?, Na rozstajach
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Śmierć zdrajcy!
Wiedźmin 2 - Akt 1 - Pływające więzienie
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Preludium do wojny: Aedirn, Narada wojenna
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Podziemne życie
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - W pogoni za magią
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Gdzie jest Triss Merigold? (część I)
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Królewska krew
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Gdzie jest Triss Merigold? (część II)
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Kwestia życia i śmierci, Symbol śmierci
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Wieczna bitwa
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Iorweth) - Oblężenie Vergen
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Preludium do wojny: Kaedwen, Teoria spisku
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Rzeźnik z Cidaris, W piwie prawda
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Klątwa krwi, Droga ku natchnieniu
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Klątwa krwi c.d.
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Symbol śmierci, Symbol nienawiści
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Klątwa krwi c.d.
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Zabójcy królów, Wieczna bitwa
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Teoria spisku
Wiedźmin 2 - Akt 2 (Roche) - Atak na Vergen
Wiedźmin 2 - Akt 3 (Iorweth) - W imię wyższych racji!
Wiedźmin 2 - Akt 3 (Iorweth) - Łamacz czarów
Wiedźmin 2 - Akt 3 (Roche) - W imię Temerii!
Wiedźmin 2 - Akt 3 (Roche) - Kość z kości
Wiedźmin 2 - Akt 3 (wspólne) - Gdzie jest Triss Merigold?
Wiedźmin 2 - Akt 3 (wspólne) - Zjazd czarodziejów
Wiedźmin 2 - Akt 3 (wspólne) - Wejście smoka
Wiedźmin 2 - Epilog: Zabójcy królów - Zakończenie
Wszystkie misje poboczne
Akt 1
Wiedźmin 2 - Jeden na jednego, Kłopoty z trollem, Malena
Wiedźmin 2 - Na kacu, Nie ma mocnych, Podziemny krąg
Wiedźmin 2 - Pokerowa twarz, Serce Melitele, W szponach szaleństwa
Wiedźmin 2 - Zlecenie na endriagi, Zlecenie na nekkery
Akt 2 - Iorweth
Wiedźmin 2 - Hej, w kopalni praca wre, Jeden na jednego, Koszmar Baltimora
Wiedźmin 2 - Nie ma mocnych, Pokerowa twarz, Z drżącym sercem, Zlecenie na harpie
Akt 2 - Roche
Wiedźmin 2 - Ave Henselt!, Nie ma mocnych, Pokerowa twarz
Wiedźmin 2 - Przeciw niebieskim pasom, Siostrzyczki, Zlecenie na zgnilce
Akt 3
Pozostałe
Wiedźmin 2 - Wszystkie zdolności
Wiedźmin 2 - Eliksiry, oleje, petardy
Wiedźmin 2 - Osiągnięcia / Trofea
-
Zanim rozpoczniesz, czyli poziom trudności
Aby czerpać jak największą radość z rozgrywki w drugiej części Wiedźmina, ważne jest prawidłowe dopasowanie poziomu trudności do naszych umiejętności. Poziom niski polecamy tylko i wyłącznie dla tych graczy, którzy jeszcze nie mieli styczności z podobnymi grami. Poziom średni wymaga od gracza większego zaangażowania i korzystania z magii oraz eliksirów. Poziom wysoki jest przeznaczony dla graczy, którzy szukają prawdziwego wyzwania i nie straszne im długie walki. Poziom szalony jest za to bardzo specyficzny. Zginąć jest naprawdę łatwo, a gdy Geralt straci życie nie da się wczytać zapisanego stanu gry i zabawę trzeba zaczynać od nowa.
Porady ogólne
Podczas walki staraj się pozostawać w ruchu. Przeciwnicy szybcy i zwinni powinni być atakowani podstawowym, szybkim atakiem (LPM, Xbox: X). Wrogowie nieco wolniejsi mogą być traktowani ciężkim atakiem (PPM, Xbox: Y).
Podczas bitwy wykorzystuj wiedźmińskie znaki. Zapewniają ochronę Geraltowi, odpychają przeciwników i wywracają ich lub też podpalają. Najefektywniejszą walkę zapewnia mądre połączenie władania mieczami i właśnie wiedźmińska magia.
Oprócz magii i białej broni wykorzystywać możesz także eliksiry. Dzięki znajomości podstaw alchemii Geralt sam może sporządzać różnego typu mieszanki. Gdy posiadasz jakiś rodzaj alkoholu, prawie na pewno możesz wykonać na jego bazie trunek. Alkohol droższy pozwoli na stworzenie eliksirów potężniejszych i bardziej zaawansowanych.
Pamiętaj, aby odpowiednio dobierać wykorzystywane ostrze. Miecz stalowy przeznaczony jest na walkę z ludźmi i elfami. Srebrny na potyczki ze wszelkimi potworami oraz upiorami.
Jeżeli spodziewasz się ciężkiej walki, warto zakupić (chyba, że posiadasz takie przedmioty w ekwipunku) osełki czy też kamienie szlifierskie, które na pewien moment polepszą statystyki twojej broni. Pamiętaj, że podobne przedmioty działają zarówno na mieczach stalowych jak i srebrnych.
Stałe ulepszenia broni (nieograniczone czasowo) zagwarantują runy, kolorowe meteoryty i kamienie runiczne. Jeśli nadarzy się okazja, aby je zdobyć, nie zastanawiaj się dwa razy.
Nie tylko doskonała broń będzie istotna podczas walki. Solidna kurtka lub zbroja, rękawice również będą istotne. Dzięki nim wytrzymałość Geralta może wzrosnąć kilkukrotnie. Wraz z postępem w fabule będziesz mógł zdobywać coraz lepsze ubrania, na przykład wyśmienita skórzana kurtka (możliwa do wykonania u kowali w drugim akcie gry), zbroja Kruka, elfia zbroja Kruka lub zakonna zbroja kruka.
Wiedźmiński medalion
W lewym górnym rogu ekranu podczas rozgrywki zauważysz medalion Białego Wilka. Zaczyna wibrować, gdy w okolicy aktywna jest magia lub inne zagrożenie. Gdy przyciśniesz „Z” (Xbox: wciśnij l. analog) oznacza także przedmioty, na których można wykonać jakąś interakcję.
Górny pasek, który odchodzi od medalionu w prawą stronę, oznacza aktualny poziom zdrowia wiedźmina. Zwracaj na niego szczególną uwagę. Jeżeli spada do minimum, warto wypić eliksir zdrowia.
Dolny pasek oznacza wigor, który jest również bardzo istotny w samej rozgrywce. Dzięki wigorowi możemy blokować ciosy przeciwników oraz używać wiedźmińskich znaków.
Trzeci pasek w kształce łuku to poziom zatrucia Geralta. Wskaźnik ten wzrasta, gdy nadużywamy eliksirów. Osiągnięcie maksimum jest niebezpieczne dla zdrowia oraz automatycznie blokuje możliwość dalszego używania mikstur.
Menu szybkiego wyboru i tryb medytacji
Gdy podczas rozgrywki przytrzymasz klawisz „Ctrl” (Xbox: LT), rozgrywka zauważalnie spowolni, a ty otrzymasz dostęp do menu szybkiego wyboru. Po lewej stronie znajdują się wszystkie wiedźmińskie znaki.
Aard - może powalić przeciwnika na ziemię lub wyrzucić go w powietrze (przydatne w przypadku walki na skrajach przepaści). Umożliwia także niszczenie niektórych ścian lub słabości strukturalnych.
Yrden - coś w rodzaju magicznych wnyków, które umieszcza się na ziemi. Wejście przeciwnika w takie sidła spowalnia go i rani.
Igni - znak podpalający. Rani bezpośrednio przeciwnika, a często także podpala.
Quen - magiczna tarcza Geralta. Po aktywowaniu znaku wiedźmin jest otoczony przez ochronną barierę, która ogranicza ataki przeciwników.
Axii - używany głównie w dialogach. Dzięki temu znaku zwiększamy szansę na wyduszenie z postaci prawdy. Rzucony na przeciwnika podczas walki stanowi niewielką szansę, aby ten stał na chwilę po naszej stronie.
W menu szybkiego wyboru możemy także przełączyć aktywną broń, a także dostać się do przedmiotów z kieszeni. Warto jest tam umieszczać ładunki wybuchowe lub pułapki, które często ułatwiają nam bezpośrednie starcia z nieprzyjaciółmi.
Środek menu szybkiego wyboru to tryb medytacji. Gdy go wciśniemy, otrzymamy dostęp do kolejnych czterech funkcji.
Alchemia - posiadając receptury lub eksperymentując bez nich, możesz tworzyć różne mikstury. Do ich wykonania potrzebujesz alkoholu oraz składników, które zbierać będziesz w całym świecie gry.
Bohater - tutaj możesz mieć wgląd na swoją postać oraz rozdysponowywać tak zwane talenty. Potrzebne są do rozwoju postaci, o tym jednak nieco niżej.
Picie eliksirów - jest to specjalne menu służące tylko i wyłącznie do spożywania przygotowywanych wcześniej lub zakupionych eliksirów. Aby nie przesadzić z miksturami, będziesz tu miał od razu wgląd na poziom zatrucia organizmu Geralta.
Odpoczynek - w tym miejscu możesz przyspieszyć czas do konkretnej godziny. Funkcja przydatna zwłaszcza wtedy, gdy jakaś misja wymaga od nas przybycia w konkretnym zakresie czasowym lub boimy się przemierzać las nocą.
-
Rozwój postaci - punkty doświadczenia, talenty, ścieżki rozwoju
Wraz z wykonywaniem zadań i pokonywaniem przeciwników Geralt zdobywać będzie punkty doświadczenia, dzięki którym awansuje na wyższy poziom. Awans taki związany jest z otrzymaniem tak zwanych talentów, dzięki którym gracz może rozwinąć jedną z trzech ścieżek rozwoju: szermierki, alchemii i magii.
Szermierkę warto rozwijać niezależnie od naszych upodobań bitewnych. Nie da się bowiem przejść gry nie korzystając w ogóle z broni białej. Rozwój szermierki przynajmniej w podstawowej formie jest zatem wymagany. Im więcej talentów będziemy przeznaczać na tę gałąź, tym bardziej zwiększymy szansę Geralta na zadanie na przykład krytycznego ciosu.
Alchemia przyda się fanom tworzenia mikstur. Dzięki rozwojowi tej gałęzi Geralt będzie mógł stworzyć nie tylko potężniejsze eliksiry, ale także zwiększać ich moc. Mikstury są przydatne głównie na większych poziomach trudności, ale ich używanie w niczym nie przeszkadza także na najłatwiejszym poziomie.
Magia jest gałęzią, którą podobnie do szermierki powinno się rozwinąć chociaż w trybie podstawowym. Dzięki temu wzmocnimy działanie znaków, a także rozwiniemy ich zakres działań.
Rozgrywka jest oczywiście możliwa przy ograniczeniu rozwoju tylko jednej gałęzi, ale nie polecamy takiego rozwiązania, przynajmniej nie podczas pierwszego przejścia gry.
Ekwipunek
Wiedźmiński ekwipunek dostępny jest po przyciśnięciu „I”. Otwiera się nam wówczas okno, w którym mamy dostęp do wszystkich posiadanych przedmiotów. Znajdują się one po lewej stronie, można je posortować według wielu rodzajów. Po prawej stronie zauważysz kilka kółek, do których można przeciągać przedmioty. W „Pod ręką” znajdują się przedmioty z kieszeni. Warto umieścić tam petardy, ładunki wybuchowe i pułapki. Masz do nich dostęp z menu szybkiego wyboru (patrz wyżej). Poniżej znajdziesz miejsce na miecz srebrny, a także trofeum. Mogą to być różne przedmioty, które zwiększą niektóre z twoich statystyk. W oknie ekwipunku możesz także dobrać spodnie, miecz stalowy, zbroję, buty i rękawice. Jeżeli wiedźmin jest przeciążony, o czym informuje cię liczba na górze ekranu, możesz pozbyć się niepotrzebnych rzeczy, przeciągając je do kółka z napisem „Wyrzuć przedmiot”. Lepiej jednak tego nie robić, a zamiast tego sprzedać marnujące miejsce graty, nawet jeżeli nie będzie to zbyt duży zysk.