Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Niech żyje sztuka
Zadanie główne: Przygotowania do występu teatralnego.
Zadanie rozpocznie się automatycznie po zakończeniu misji fabularnej Dorwać Juniora. Aby ją rozpocząć udaj się do Priscilli (Mapa #1) przebywającej w karczmie Zimorodek w centrum Novigradu i poinformuj ją o tym, co udało ci się ustalić na temat Dudu.
Uwaga: sugerowany poziom doświadczenia - 11
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Priscilla wpadnie na pomysł, aby zwabić dopplera Dudu przy pomocy sztuki. W trakcie dalszej części rozmowy możesz wpłynąć nieco na kształt sztuki między innymi poprzez wybór fabuły, rodzaju sztuki oraz tytułu. Po wszystkim zanieś tekst napisany przez Priscilli Irinie Renarde (#2) przebywającej w teatrze na południe od twojej pozycji.
Po dotarciu na miejsce natkniesz się na biletera od którego chcąc nie chcąc będziesz musiał kupić bilet za 50 koron. Wejdź do środka i porozmawiaj z Iriną. Kobieta zgodzi się wystawić sztukę, ale najpierw musisz zapewnić odpowiednią reklamę i ochronę.
Pierwszą sprawę załatwisz udając się do kuglarzy (#3) na wschodzie miasta. Wejdź do budynku, w którym przebywają i rozpocznij rozmowę. Artyści powiedzą ci, że nie są w stanie roznieść wieści o przedstawieniu, ponieważ grożą im ludzie niejakiego Grubego. Opuść dom i skieruj się w lewo, gdzie po kilku krokach trafisz na oprychów. Możesz spuścić im lanie, przekupić za 50 koron lub skorzystać ze znaku Aksji, aby odeszli. Po chwili trupa weźmie się do pracy.
Drugim celem jest zwerbowanie ochroniarzy (#4), na których natkniesz się w dokach na zachodzie. Podejdź do walczących ze sobą osób i rozpocznij rozmowę. Początkowo ciemne typy nie będą chciały pomóc, ale możesz ich przekonać sakiewką z 70 koronami lub poprzez udział w walkach na pięści. W drugim przypadku musisz naraz pokonać dwóch przeciwników, a w przypadku przegranej stracisz 140 koron. Pomimo tego siłacze zgodzą się zapewnić ochronę. Jeśli zdecydujesz się na walkę, to cały czas trzymaj gardę i atakuj wrogów, kiedy nie stoją przy sobie, tak abyś mógł zadać cios nie narażając się na atak z tyłu.
Po załatwieniu spraw z kuglarzami i ochroną wróć do Iriny (#2). Ustal z nią obsadę aktorów i wyrusz na scenę. W trakcie przedstawienia wybieraj kwestie dialogowe, które Geralt ma wypowiedzieć. Nie ma to większego znaczenia, na końcu i tak Dudu zawita na scenę. Po przedstawieniu rozpocznij rozmowę z dopplerem. Po jej zakończeniu misja również dobiegnie do końca. Przy okazji w dzienniku pojawi się kolejna - Poeta w opałach.
Następna strona: Wiedźmin 3 - Akt I: Novigrad - Poeta w opałach
Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia
Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze