Skip to main content

Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Bitwa w Kaer Morhen

Zadanie główne: Czy wiedźmińska twierdza padnie pod naporem wrogów?

Misja włączy się automatycznie po ukończeniu zadania głównego Wyspa mgieł. Przeniesiesz się wraz z Ciri do wiedźmińskiej twierdzy, gdzie zostaniecie gorąco przywitani przez mieszkańców. Po scence z Ciri, Vesemirem, Yennefer oraz Triss możesz nieco pogadać z napotkanymi postaciami.

Aby misja ruszyła dalej udaj się do głównego gmachu twierdzy, gdzie rozpocznie się narada wojenna. W jej trakcie musisz podjąć kilka decyzji mających wpływ na nadchodzącą bitwę. Pierwszą z nich będzie wybór między eliksirami i pułapkami. W przypadku pierwszych otrzymasz specjalne eliksiry (np. ulepszoną jaskółkę), z którym możesz skorzystać w trakcie walki. Wybór pułapek spowoduje, że pojawią się na dziedzińcu, a kiedy wejdzie w nie wróg eksplodują zadając spore obrażenia.

W trakcie narady będziesz musiał podjąć kilka decyzji

W drugim przypadku musisz zdecydować pomiędzy naprawą muru i lepszym uzbrojeniem. Jeśli załatasz dziurę, to w trakcie ataku do twierdzy wedrze się o jedną falę mniej przeciwników. Jeżeli postawisz na uzbrojenie, to wiedźmini (w tym ty) otrzymają dostęp do potężnych mieczy zadających spore obrażenia. Po naradzie będziesz miał ostatnią chwilę na przygotowanie się do walki. Ustaw odpowiednie znaki i zaopatrz się w eliksiry i mikstury. Kiedy będziesz gotów udaj się do Lamberta.

Teraz czeka cię kilka etapów bitwy. Pamiętaj, że jest to dość długie starcie, dlatego korzystaj ze swoich zasobów ostrożnie. Nie wykorzystaj ich na samym początku.

Zamknięcie szczelin

Po tym, jak trafisz do lasu Triss rozprawi się z wojownikami gonu kulą ognia. Szybko zorientujesz się, że jesteś niewidzialny. Stracisz tę umiejętność, jeśli wejdziesz w pole oddziaływania wojowników gonu lub gdy wywąchają cię ogary (charakterystyczne emanujące od nich okręgi, w które nie wchodź).

Rzucanie bombami powoduje niszczenie portali

Twoim celem jest zamknięcie trzech portali, z których wychodzą przeciwnicy. Kieruj się do nich, zachowaj czujność, żeby strażnicy cię nie wytropili, po czym rzucaj bombami dwimerytowymi w portale. Po eksplozji portal zostanie zniszczony. Możesz teraz spróbować uciec przeciwnikom lub rozprawić się z nimi. Po wysadzeniu jednego portalu skieruj się do następnego i powtarzaj całą akcję.

Pierwsza walka Ciri

Po zamknięciu trzech portali obejmiesz kontrolę nad Ciri. W trakcie walk korzystaj z jej błyskawicznych uników. Jeśli ilość wrogów zacznie cię w pewnym momencie przytłaczać, to skorzystaj ze zdolności specjalnej, dzięki której wiedźminska w kilka chwil wyeliminuje lub znacznie osłabi sporą grupę rywali. Dysponujesz również możliwością przyzywania kuli ogniowej. Kiedy to uczynisz szybko się odsuń, ponieważ uderzy w miejsce, w którym stoisz.

Po odparciu kilku pierwszych wrogów przejdź murami w stronę części dachu, gdzie Triss walczy z przeciwnikami i pomóż czarodziejce ich wyeliminować.

Powrót do Kaer Morhen

Po kolejnej scenie wcielisz się w Geralta na grzbiecie Płotki. Jedź po trasie przed siebie omijając napotykane przeszkody. Chodzi głównie o ogniste kule, które spadają na drogę. Zanim to nastąpi na ziemi pojawia się ślad, dzięki czemu możesz ich unikać. Sekwencja zakończy się po wjechaniu do twierdzy.

Zamknięcie bramy i walka na dziedzińcu

Po chwili rozpocznie się kolejny etap starcia. Zabij kilku wrogów na dziedzińcu, po czym wbiegnij na mury okalające Kaer Morhen. Natkniesz się tu na sporą ilość wojowników oraz ogarów gonu - zabij ich, a potem pomóż w walce Myszołowowi.

Użyj dźwigni, aby zamknąć bramę

Kontynuuj przemieszczanie się wzdłuż murów, aż dotrzesz do kołowrotu zamykającego bramę. Aby z niego skorzystać przestaw dźwignię z prawej strony mechanizmu. Po scence udaj się na środkowy dziedziniec, gdzie rozpocznie się kolejna część walki.

Możesz znacznie ułatwić sobie zadanie np. podpalając wszędobylskie wybuchowe beczki znakiem Igni. Potężne eksplozje szybko osłabią wrogów - uważaj tylko, aby samemu nie znajdować się w pobliżu. Portale zamykaj bombami albo znakiem Yrden. Po dotarciu do bramy okaże się, że jest zamknięta. Ruszaj wtedy dalej i pomóż Triss w odparciu sporego ataku wojowników i ogarów gonu.

Druga walka Ciri

Pomóż Eskelowi odeprzeć atak wojowników gonu, po czym udaj się do dalszej części twierdzy, gdzie czekają cię następne pojedynki. Dzięki dwóm zdolnościom specjalnym (błyskawicznym atakom oraz kuli ognia) powinieneś bardzo szybko rozprawiać się z całymi grupami rywali. Nie zapominaj przy tym o wykonywaniu uników.

Kołowrót, którym otwórz bramę

Po uporaniu się ze wszystkimi rywalami zejdź na sam dół i skorzystaj z wielkiego kołowrotu, żeby otworzyć bramę z lewej.

Zamknięcie portali na dziedzińcu

Czas na ostatnią część bitwy. Po przejęciu kontroli nad Geraltem od razu skieruj się w stronę jednego z dwóch portali. Nie wdawaj się w zbyt długie walki, tylko zbliż się do szczeliny i rzuć w nią bombę dwimerytową (uważaj, bo szczeliny znikają i pojawiają się co pewien czas w innych miejscach).

Kiedy rozprawisz się z jedną szczeliną zacznij biec do drugiej, którą wyeliminuj w identyczny sposób. Gdyby po drodze zaczęło brakować ci bomb, to znajdziesz je w skrzyniach rozmieszczonych na dziedzińcu. Ich lokacje są również podane na minimapie. Po zamknięciu portali pobiegnij do Triss broniącej się przy bramie. W tym momencie rozpocznie się finałowa scena, a po niej misja zakończy się. Automatycznie rozpocznie się również zadanie Krajobraz po bitwie.

Następna strona: Wiedźmin 3 - Akt III - Krajobraz po bitwie

Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia

Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Zobacz także