Wiedźmin 3 - Akt II: Kaer Morhen - Towarzysze broni
Zadanie główne: Zobacz, którzy sojusznicy okażą się nimi naprawdę.
Poniżej znajdziesz opisy kilku zadań, których celem jest pozyskanie sojuszników przed zbliżającą się, ważną bitwą. Sugerowany poziom doświadczenia dla wszystkich zadań to 22. Wszystkie misje pojawią się w dzienniku automatycznie po zakończeniu zadania fabularnego Va faill, Elaine.
Powrót do spisu misji fabularnych: Wiedźmin 3 - Zadania główne, opis przejścia
Powrót głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze
Towarzysze broni: Nilfgaard
Twoim celem będzie pozyskanie wsparcia u cesarza Emhyra przebywającego w zamku w Wyzimie. W trakcie spotkania cesarz wyrazi zgodę wsparcia wiedźminów wojskiem, ale tylko pod jednym warunkiem - jeśli będzie nimi dowodził generał Voorhis. Propozycja ta nie przypadnie do gustu wiedźminowi, który nie zgodzi się na taką pomoc. Po rozmowie wystarczy opuścić zamek.
Towarzysze broni: Novigrad
W mieście będziesz miał kilka osób do zwerbowania. Jedną z nich jest Triss Merigold, z którą spotkałeś się wcześniej w trakcie misji fabularnej Stosy Novigradu. Jednak w tym przypadku kluczową sprawą jest zadanie Teraz albo nigdy. Jeśli pomogłeś czarodziejce w ucieczce magów, to będzie już w Kaer Morhen. W innym przypadku nie wspomoże cię w walce.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Następnie możesz udać się do Dijkstry (Mapa #1) przebywającego na północy miasta. Szpieg udzieli ci poparcia tylko pod jedynym warunkiem - jeśli podczas wykonywania misji Skarb Hrabiego Reuvena wypytałeś w Mengego o skarb (dialog podczas tortur Triss) i przekazałeś mu tę informację. W innym przypadku nie możesz liczyć na żadną pomoc z jego strony.
W przypadku Zoltana (#2) nie będzie żadnych problemów. Stary przyjaciel od razu zgodzi się na walkę z Gonem. Ostatnim ze znajomych w Novigradzie jest Roche (#3). Przywódca temerskich partyzantów wyruszy do wiedźmińskiej twierdzy jeżeli wcześniej pomogłeś mu rozwiązać problem z niesforną wojowniczką Ves w zadaniu Oko za oko.
Towarzysze broni: Velen
Jej celem jest udzielenie pomocy czarodziejce Keirze Metz, którą mogłeś spotkać we wcześniejszej fazie gry. Jeśli w tamtym czasie wykonałeś związane z nią misję, to obecne zadanie zostanie zaliczone automatycznie.
Więcej na temat wspomnianych zadań znajdziesz na stronach: Polowanie na czarownice oraz misje poboczne w Velen część 2. Największy pożytek z Keiry będziesz oczywiście miał wtedy, gdy przekonasz ją, aby udała się do Kaer Morhen.
Towarzysze broni: Skellige
Twoim zadaniem będzie udzielenie pomocy Hjalmarowi oraz Cerys w ramach zadań rodowych na wyspach Skellige. Poprosi cię o to jeden z najpotężniejszych wojowników i ojciec powyższej dwójki - Crach.
Przy okazji wiąże się to również z sukcesją tronu po zmarłym królu. Kluczowymi misjami są: Władca Undvik, Wybraniec bogów, Królewski gambit oraz Koronacja.
Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.
Kolejnym krokiem będzie powrót na wyspę i zebranie poparcia u trzech osób. Cracha, Myszowora (druida spotkałeś wcześniej w trakcie misji Echa przeszłości) oraz obecnego władcy wysp. W zależności od decyzji podjętych podczas misji Królewski gambit będzie to Hjalmar lub Cerys.
Z Myszoworem (Mapa #1) pójdzie ci bardzo szybko, ponieważ od razu zgodzi się dołączyć do walki przeciwko Gonowi. Cerys (#2), bez względu na to czy sprawuje władzę czy nie, powie, że nie może wyruszyć w bój, ponieważ zatrzymują ją inne sprawy. Jeśli jest władcą to wyśle w swoim imieniu Hjalmara. Jeśli to natomiast Hjalmar sprawuje rządy, to również zgodzi się wspomóc cię w bitwie.
Crach powie, że nie może udzielić ci wsparcia osobiście, ani wysłać wojska, ponieważ ryzykowałby narażenie na atak wysp. Ale w zamian władca podaruje ci potężny miecz. Po zebraniu wszystkich sojuszników na Skellige ten etap przygotowań do bitwy zakończy się. Teraz będziesz mógł rozpocząć następną misję: Wyspa mgieł - czas naprawdę dowiedzieć się, jaki los czeka Geralta.